lördag 28 november 2009

Award och tio saker

Johanna har gett mig en award och vill samtidigt att jag berättar tio saker om mig själv. Tack, Johanna!
1. Jag kan lätt berätta tio saker om mig själv. Hundra också om det skulle krävas. Och mer därtill. Frågan är bara om det är så intressanta saker, men det är en helt annan sak. Med andra ord: Jag babblar mycket.

2. När jag blir arg vill jag kasta saker. Ha sönder saker. "Ta något billigt!" sa mamma när jag var yngre. Jag har till och med fått udda tallrikar av en vän "För att det är bra att ha om du blir arg, då slipper du kasta sönder din vanliga servis".

3. Jag älskar pennor och tomma anteckningsblock/kollegieblock. När jag pluggade var det alltid som en liten fest att gå till skolans bokhandel med Anki och köpa nya pennor. Sånt blir jag glad av.

4. Jag har upptäckt på äldre dagar att jag gillar att greja med växter. När jag var liten fattade jag aldrig varför mamma alltid ville ta en tur i trädgården varje dag/kväll och "se om det har hänt nåt". Nu förstår jag. Och jag förstår varför mamma skolade om sig till trädgårdsmästare mitt i livet.

5. Jag älskar djur, de allra flesta iallafall. Småkryp ger jag inte mycket för, men jag har inget emot dem heller (så länge det inte gäller hästmyror i mitt hus...). Min uppväxt var full av olika slags djur. Det var nog tur att vi bodde inne i stan och inte på en gård eller liknande, för då hade det nog inte funnits någon hejd på vad vi hade kunnat skaffa oss...

6. Jag gillar att lyssna på musik och att gå på konserter. En av de bästa somrarna (utöver årets då..) var en sommar när jag, Loppan Lorum och vännen M sprang på en massa olika konserter och hela Göteborgskalaset spenderades ute på Bananpiren där vi gick på en massa roliga konserter.

7. När jag var yngre spelade jag fotboll och rugby och tränade jämt. Numera lovar jag mig själv hela tiden att jag ska börja träna, men jag har sjukt dålig karaktär, så jag kommer inte igång.

8. Jag har ytterst sällan feber. Det var så länge sedan jag hade feber att jag inte ens kan minnas när det var.

9. Jag har två äldre bröder och är alltså yngst i syskonskaran. Jag kan vara stark och kaxig, men jag kommer ändå alltid att vara lillasyster. Det gör inget dock, för jag har världens bästa brorsor som alltid har varit snälla mot mig!

10. Jag är grymt morgontrött och för mig finns det verkligen inget som heter "Gå upp för sent". Visst man kan försova sig osv, men får jag välja, så väljer jag oftast att sova mer. Jag gillar att kunna ligga kvar och dra mig, läsa lite, gosa med kissemissarna och sova lite till. Sova är ett underskattat nöje.

Jag skickar denna award vidare till två damer som jag ska träffa i helgen: Miss E och Karro

7 kommentarer:

Johanna sa...

Vad roligt att du hakade på. Tur att du bor i en stad som har Way Out West om du gillar konserter. När vi ses i december blir det konkurrens om taltiden med andra ord, jag babblar extremt mycket ,-)

svartanova sa...

Vilken rolig lista!Hoppas att ni har en mysig adventshelg, själv njuter jag i fulla drag.

Ja, det hade nog varit spännande att se Nova och Oz. Hon är väldigt nyfiken på katter men har aldrig fått leka med någon... :)

pysselpralinen sa...

Oh, jag älskar att läsa andras listor, särskilt när det är saker om "en själv". Kul att höra att du gillar pennor och block. Me too!! Jag kan bli alldeles lyrisk över en vacker anteckningsbok och en skön penna. Brevpapper också, det hamnar i samma kategori.
Hoppas att du har en riktigt skön helg. Jag njuter som en tok av att det äntligen är färdigstädat i lägenheten för den här veckan. Nu ska jag lägga upp fötterna (och mig själv) i soffan och titta på Kalle och chokladfabriken.
God första advent på dig! :-)

Camilla sa...

Snubblade in på din fina blogg!
Ha en trevlig 1:a advent

Mvh Camilla, En mammas dagbok

karro sa...

Då ska jag sätta mig o fundera! Kul att träffas idag!

Fröken Fräken sa...

Alltså, ibland blir jag sugen på att plugga igen bara för att det då skulle vara helt legitimt att få köpa massor av fina pennor, block, anteckningsblock och pennskrin... pappershandlar... nästan bättre än tygaffärer!!

Nu har julgrejerna börjat komma upp, men det är nog mer som ligger kvar i lådorna...

Jo sa...

Johanna: Hihi, vi får se till att babbla om Miss E, så hon inte tröttnar... ;)

Svartanova: Adventshelgen var mysig, lite för kort bara ;)

Pysselpralinen: Papper och pennor är skoj! Nästan lika skoj som garn och tyg! :D
Jag borde ha städat, men så blev det verkligen inte. Jobb coh bloggdejt bidde det istället, men städa kan man ju göra en annan dag! :)

Camilla: Välkommen hit och trevlig advent till dig med!

Karro: Ja, det var skoj att ses igen! :) Spännande att läsa din lista sen!

Frk Fräken: Inga julsaker här än så länge, kanske kommer de upp idag! :)
Att studera för att få köpa pennor och block? Hmm.. ingen dum idé! ;)