måndag 23 november 2009

Bara 29 dagar kvar!

Nej, det är inte julafton jag räknar ner till, utan min 15 (minst) dagar långa julledighet. Just nu är det fullt upp på jobbet, jag försöker febrilt komma in i de nya arbetsuppgifterna och nu innan jul är det många extra saker som folk vill ha färdigställda. Jag försöker också förstå hur min företrädare lyckades med att inte bara hinna med allt, utan även ha tid för alla och envar utan att verka stressad. Detta utan att jobba över. Han var som en klocka när det gällde hur dags han kom och gick. Jag jobbar över och hinner ändå inte med allt. Men, men, jag lär mig väl så småningom.

Jag kommer i alla fall ha jobbat in ordentligt med timmar, så jag utan dåligt samvete eller med mindre pengar i plånboken kan vara ledig över jull och nyår. Och så skönt det kommer att bli!

Nu: Tillbaka till jobbet!

7 kommentarer:

Johanna sa...

Gäller att ha en målbild mitt i stressen.

Em sa...

Åh vad härligt att ha ledigheten att se fram emot!

svartanova sa...

Å, så skönt med ledighet! Jag längtar också!
Jag känner igen mig i det du skriver. Jag har en kollega som gör allt det där, hinner en massa men aldrig visar stress. Jag får öva lite till så går det kanske bättre. Ha en skön vecka fram till härliga advent!

Mia299 sa...

hejadig! du ska se att du får kläm på det.

Camilla sa...

Så härligt med långledigt. Det tar alltid ett tag innan man kommit in i ett jobb och blivit effektiv, du kommer också dit (även om det just nu inte alls känns så). Tänk på hur länge din företrädare jobbat ...

Malena sa...

Vad jobbar du med? Kanske har du sagt det innan men jag kan inte minnas att jag vet. Jag blir nyfiken men har full förståelse för om du inte vill berätta!

karro sa...

ja, det är tufft innan man kommit in i rutinerna, men det gör du nog snart!