söndag 8 november 2009

Halloween

Ja, jo, jag vet att Halloween var förra helgen och att det är meningen att man ska klä sig läskigt och spooky på kalas som anordnas under den helgen, men det struntar jag i. Det är ju ändå vår fest, så jag får ju göra som jag vill. Efter över tio års Halloweenkalasande har jag tröttnat på det mörka och läskiga, så det blir ett nytt tema varje år. Dessutom tog vi upp bryggorna förra helgen, så det blev Halloweenfest med temat "Film" igår.

Vi gästades av Ghostbusters, Emil, Greasetjej, Bondbrud, the Dude, karaktärer ur National Born Killers, Scream och Clockwork Orange medan jag och J körde på Greasetemat. Eftersom jag numera är brunett, så funkade inte Sandylooken så bra, så det fick bli fri flirt med klädstilen från Grease istället. J har inte Travoltas hårsvall, men tack vare fd helskägg kunde han ståta med ett par rejäla sideburns. De kommer ni dock inte att få se, men ni får se min klänning.
Till denna hemsydda kreation hade jag diadem/hårband, pärlhalsband och -örhängen (såklart!). Håret var böjt i topparna och jag såg nog ganska beskedlig ut. Iaf i början av kvällen...

10 kommentarer:

Loppan Lorum sa...

Tack för igår! Jag fick ju inte med mig kameran, men du kanske skulle kunna tänka dig att dela med dig av era?

Loppan Lorum sa...

...foton alltså... ;)

Miss E sa...

Jättesöt klänning!!!

Fröken Fräken sa...

Jamen, är det inte lite mer fiffigt att köra själva utklädningen en annan helg än den förväntade?! Snitsig klänning! Min bror var utklädd till Clockwork Orange-snubbe förra helgen. Först var det tal om att jag skulles sy (!) en suspensoar. Jag är väldigt glad att jag slapp!!
Lite filmtema här med, köpte hela Jurassic Park serien och Tillbaka till framtiden triologin i fredags så här plöjs det!
Dessutom har det hängts upp både gardinlängder och ljusslingor, amaryllisen blommar och minigranarna har blivit fler. Men så länge jag inte ser några tomtar så är det inte juligt!

Madisons flickvän Martha sa...

Åååååå vilken fin klänning! Är ett stort fan av dina kreationer. :)

svartanova sa...

Å vilken fin klänning!

Mia299 sa...

så fin! du var garanterat snyggast på hela festen! hoppas ni hade riktigt skoj. Kram kram

Jo sa...

LoppanLorum: Tack själv! Det finns lite foton att beskåda, de kommer (inte på bloggen dock...)!

MissE: Tack! :D Nästa år får du vara med själv och stila i tjusig klänning!

Frk Fräken: Vår Clockwork-kille hade en rejäl susp. Så pass att man blev generad... ;)
Filmhelg låter härligt, bara du håller tomtarna borta! ;)

Martha: Tack, vad snäll du är! *Pöser över av berömmet!*

Svartanova: Tack snälla! :)

Mia299: Tack :) Nästa år får ni vara med, vi saknar er!

axelina sa...

Vilken snygg klänning! Önskar att jag också kunde sy så där bra men jag håller mig till att sy tygpåsar, raksöm räcker för mig:)

Jo sa...

Axelina: Det är ju ett Easyvoguemönster, så raksöm räcker inte bara långt, utan hela vägen i detta projekt. Testa! :)