fredag 20 november 2009

Helg, ljuva helg!

Äntligen är det helg! Som jag har sett fram emot denna helg. Jag ska inte göra något särskilt och det är en av anledningarna till att jag har längtat. Det är väldigt roligt med helgaktiviteter och jag saknar givetvis rucklet, men att få tillbringa helgen hemma med att göra ingenting lockar väldigt mycket just nu.

Givetvis innebär ordet "ingenting" mest att jag inte har några måsten, utan kan pyssla om jag vill, eller sy, eller bara bada badkar. Göra vad som faller mig in, helt enkelt. Det var inte igår, kan jag säga!

4 kommentarer:

svartanova sa...

Jag känner precis som du! Hoppas att helgen går riktigt långsamt så att du får massor med tid till "ingenting"!

Kram, Annelie

Fröken Fräken sa...

Jag håller med! Den bästa helgen är den helgen då man inte har något inplanerat. Förutom att pyssla järnet förstås, men det är ju underförstått! Jag antar att du ska börja experimentera med trikåtygerna?

karro sa...

härligt skön helg! här blir det lugnt, sambons familj kommer imorgon på middag. men jag ska till götet nästa helg om du är i stan då!

Jo sa...

Svartanova: Tack, det hoppas jag med! :) Trevlig helg till dig med! Kram

Frk Fräken: Visst är det så! Jag sitter ju väldigt sällan och gör Ingenting i ordets rätta bemärkelse, jag virkar ju oftast eller så. Det är meningen att jag ska ge mig in i trikåsyendets värld, ja. :D

Karro: Middag med svärföräldrarna låter faktiskt också ganska skönt och trevligt det med!
Jag har lika lite bestämt nästa helg, så det vore jättekul att ses! Vi firar svärmor på fredag, men jag är ledig i övrigt! :) Vi mailas!