lördag 28 november 2009

Julklappspåse Large II

Ännu en lista att besvara:

* Vilken genre håller du dig helst till då du läser? Gärna chic lit just nu (det blir mycket sånt när jag är stressad i jobbet osv, då är det skönt att bara få slappna av när jag läser.) I övrigt gillar jag det mesta.
* Favoritförfattare? (Har du alla titlar eller har du läst alla titlar; alltså, är det idé att skicka något av just den författaren..?) Jane Austen (jag har dock alla titlar). Jag gillar även Marian Keyes och där saknar jag en hel del, särskilt de senaste.
* Läser du på andra språk än svenska? Vilka? Nej, inte så ofta, men engelska går bra.
* Lyssnar du på böcker? Vilket format, i så fall? Ibland (mp3)
* Samlar du på böcker av någon särskild författare? Ja, Jane Austen och John Grisham
* Har du någonstans publicerat en lista över böcker som du har läst eller som du äger? I så fall, var? Nope
* Vad är du ute efter, då du läser? (Bildning, äventyr, romantik, hjärngymnastik, nya erfarenheter..? Försök att berätta!) Att bli glad eller kittlad. Med kittlad menar jag nyfiken och få ett beg
är om att få veta mer. Jag gillade Da vincikoden av den anledningen att jag blev så in i bänken nyfiken av den, plus att jag lärde mig en del om saker som jag gillar (konst och byggnader)
* Finns det någon genre eller författare som du undviker? Vilken? Sci-Fi gillar jag inte.
* Finns det någon genre eller författare som du gärna vill prova på, men inte kommit dig för? Vilken? Svenska deckare och intressanta biografier.
* Finns det några särskilda titlar som du letar efter och som du skulle bli riktigt glad över att få?
Jag har hört oerhört mycket gott om Jane Austen Book club

4 kommentarer:

fröken blund slår dank sa...

Ja, läs jane Austen Book club! Den är mysig...Jag är som du med det där med chic lit...just nu orkar jag inte ta in något annat, utan älskar att fördjupa mig i nån 30 årig olyckligtkärmengörhyfsadkarriär´s liv...det är hyvens det;)

Maria sa...

Hej!
Jag törs knappt skriva det, men jag har aldrig läst Jane Austen. Blev rekommenderad det för ett tag sedan av en vän. Så kanske kan det bli julläsning!

Johanna sa...

Är listan till för att se vad du ska få i julklapp (av den som uppmanar till listan) eller bara för skojs?

Jo sa...

Frk Blund: Ibland vill man bara vara, även när man läser. Då passar sådant väldigt bra. JA Book club ser jag fram emot att läsa när jag lägger vantarna på den!

Maria: Inte läst J.A? Alla gillar nog inte hennes böcker, men jag tycker att de är fantastiska. Filmerna är ju inte så pjåkiga heller om man vill ta den vägen! Testa vetja!

Johanna: Man FÅR se det som en allmän önskelista, men den är främst tänkt att vägleda min hemliga vän i julklappsutbytet!