måndag 16 november 2009

Loppisfynd

När vi besökte Loppan Lorum i helgen passade jag och LL på att shoppa loss på Skroten och Kinnagarn. Vi passade även på att besöka den lokala loppisen och eftersom vi var på loppis i tyglandet, fanns det glädjande nog även tyg på loppisen! Jag fyndade en stor hög med olika trikåtyger för endast 40 kronor! Tur som en tok! Jag hittade påpassligt nog även en bok om att sy kläder av mjuka tyger. Perfekt för mig som inte har sytt i trikå tidigare. Det kan tyckas vara lite paradoxalt att jag har sytt otaliga bal- och brudklänningar, men aldrig en liten tröja eller liknande i trikå. Men det ska det bli ändring på. Se bara på dessa fina högar, en del av det jag fyndade.

12 kommentarer:

svartanova sa...

Vilken underbar tyghög du fyndat! Ska bli spännande att se vad det blir av den. :)

Anki sa...

Jättefina tyger! Bara att sy loss nu!

Miss Upsey Daisy sa...

Du är så duktigt med fixa. Klarar du som en dans!

milla-andante sa...

Vilket härligt fynd!!
Hittade precis hit och gillar vad jag ser, så jag återkommer!!
Mvh Milla

Johanna sa...

Får jag beställa ett par mjuka trikå-långkalsonger att mysa i hemma om kvällarna. När jag sitter och stickar behöver jag ha bekväma kläder på mig. Och jag har nött ut mina gamla. ,-)

makiato sa...

Boken ser rolig ut! Det blir nog mycket fint av de mjuka tygerna.

Missy sa...

Vilken loppis var ni på? (undrar hon som bevistar Tygrike dagligen men ändå inte köper tyg...)

Fröken Fräken sa...

Sådana ställen är helt okej att göra reklam för! Även om jag blir alldeles vansinnigt avis för att jag inte har sådana skattkammare i min närhet. Tror att det kan vara klokt med sytips för trikåtyger verkar vara krångliga att få till utan att det blir bubbligt. Fast klart med din nya vän så ska sådant säkert vara ett minne blott!

Jo sa...

Svartanova: Jag kommer nog att visa lite alster vad det lider. :) Jag har ju en del att leka med nu iallafall!

Anki: Vi får helt klart ha en syjuntekväll också snart! Eller en hel dag!! :D

MissUD: Tack! Jag ska försöka mig på det så får vi se. Jag har förstått att det ska egentligen vara lättare att sy i trikå, så det ska nog gå bra!

Milla/andante: Visst var det ett bra fynd? :) Roligt att du hittade hit! Välkommen tillbaka! :)

Johanna: Ajamän, vi tar måtten vid Lucia? ;)

Makiato: Boken verkar superbra för mig som inte har sytt i trikå förut. Massa bra beskrivningar! Här ska sys!

Missy. *viskar så ingen annan hör*: i Skene...

Frk Fräken: Ja, den boken kan jag behöva, men den verkar superbra! Tillsammans med Lilla maskinen och boken så ska jag nog klara av att sy NÅT iallafall! :)

pysselpralinen sa...

Spännande med lite nya utmaningar! Trikåtyger håller jag mig vanligtvis ifrån. De verkar så stretchiga och böjliga och alldeles för vilda för mig. Men det ska bli spännande att se på resultaten utifrån bokens mönster. Det måste väl finnas en hel del utsvängda byxben i den boken...?:-)

Det är i alla fall skamligt att jag aldrig besökt Skroten. Jag vet inte ens var den ligger. Har bara hört talas om den som ett avlägset och lite hemligt undangömt paradis.

Malena sa...

Tygerna ser verkligen fräscha och snygga ut! Ska bli spännnade att se vad det blir av dem!

Missy sa...

Jo, ja, så långt var jag med ;-)

Men vad hette/var låg loppisen?