torsdag 26 november 2009

Man vet att man har gått upp i vikt när...

... man oavsiktligt tänder lampan i fikarummet med rumpan när man går förbi strömbrytaren. Två gånger. Inom loppet av två minuter.
... man oavsiktligt öppnar dörren för en kollega med den automatiska dörröppnaren, med rumpan, cirka tio minuter efter lamphändelsen. Bredvid samma kollegor som var med vid lamphändelsen.

Uppenbarligen vet jag inte längre var min rumpa slutar.

Jaja, mina kollegor blev på glatt humör iallafall. Kul att man kan roa sina nära.

6 kommentarer:

johanna sa...

I bästa serien Coupling säjer Sally: att ha en rumpa är som att leva med fienden!
:o)

fröken blund slår dank sa...

hahahahaha....va dråpligt...men jag känner så väl igen mig. slår fortfarande till folk i huvudet,som sitter ner, med min bebismage...det är bara så himla jobbigt att den är tom nu, så man kan liksom inte skylla på det...men den är ju lite fluffigare oxå, så skadorna blir inte lika stora...

Miss Upsey Daisy sa...

Inte skoj om man är den med rumpan... Men skoj för andra.. :D

sandra sa...

gud vad jag skrattar och känner igen mig!

Jo sa...

johanna: Hihi! Keep your friends close, but your enemies closer? ;)

Fröken Blund: :) Jag kan tänka mig hur det är med bebismage. Om jag får en sådan någon gång lär jag få ha varningsflagga på den... ;)

MissUD: Ja, jag roade ett par stycken.. Men det bjuder jag på! :)

Sandra: Tur att det finns fler av in sort! :D

Camilla sa...

Ha, ha ... när jag går upp i vikt så är det oftast på brösten det märks först. Tro mig, det kan bli pinsamt ...