söndag 15 november 2009

Myshelg

Helgen har tillbringats med Loppan Lorum och hennes sambo i deras nya stuga. Vi har:

- Fyndat på lokal loppis. Jag fyndade bland annat en massa fina trikåtyger för nästan inga pengar alls!
- Fyndat garn på Kinnagarn
- Fyndat velour på Skroten
- Ätit Ziti så det nästan vällde ut genom öronen -Fantastiskt gott!
- Druckit gott vin
- Myst framför brasan
- Inspekterat stuga och omgivningarna, det var ju premiärbesök.
- Målat kök
- Slipat skåp
- Umgåtts

En väldigt bra helg på det hela taget. Lite för trött för att göra något kreativt eller visa mina fina fynd nu, men det kommer.

9 kommentarer:

johanna sa...

Ziti som i?
Jag har testat Ziti al forno, förskräckligt gott! :o)

Loppan Lorum sa...

Tack för besöket Jo & Joflopp & lille O! Jag sitter här och bara njuter av de nymålade köksväggarna! (Inte så lite sugen på att "råka" bli kvar härute och måla klart imorgon...)

Johanna: Japp, det var Ziti al forno vi bjöd på. Plockat ur Sopranos kokbok :)

Mia299 sa...

o det låter som en toppenhelg! Hoppas veckan blir lika bra...eller nästan i a f. Det där med att man måste arbeta ställer ju liksom till det lite:) kram kram

Jo sa...

johanna: Japp Som Loppanlorum skriver: Ziti al Forno. Förskräckligt gott var vad det var! :)

Loppanlorum: Jag förstår dig! Jag hade också velat råka bli kvar hemma. Det finns ju en massa att pyssla med :)

Mia299: Ja, det var en toppenhelg! Men som du säger, så ställer det där med att jobba till det. Jag hade mer än gärna haft en veckas semester. Minst!
kramkram!

Johanna sa...

Ett ypperligt bra sätt att stå ut med gråa november.

Miss Upsey Daisy sa...

Vad är Ziti?

Jo sa...

johanna: Verkligen! Väldigt bra medicin mot det grå!

Miss UD: Världens godaste italienska pastarätt! Pasta med massa ost av olika sorter, små köttbullar av lamm- och nötfärs och en massa annat gott i en stor gratängform!

Malena sa...

Det låter som en toppenhelg med många trevliga inslag!

svartanova sa...

Vilken underbar helg!!!