onsdag 4 november 2009

Rippleberoende

Jag har blivit beroende. Av att Rippla. Jag kan inte slita mig från ripplepläden, trots att jag upprepade gånger har fått just repa upp på grund av att jag har missat en maska. Efter monsterrutepläden ( jag saknar garn för att kunna avsluta den) känns det ganska lagom med enbart två färger, även om en ripplepläd gör sig väldigt bra som just multifärgad. Att jag dessutom virkar med en ergonomisk viknål gör inte saken sämre, de är helt underbara att virka med!

4 kommentarer:

Mrs. b sa...

Ripplepläd, nu blev jag nyfiken! (Kan också ha att göra med att jag avslutat senaste virkningen...)

Hur gör man? Har du någon bra länk?
Hur och vad gör du?

Fröken Pyssel sa...

Rippla, vad är det? *måste googla* Är det något för en nybörjare att ta sig an? Vill så gärna kunna virka men blir så trött i händerna och armarna (förutom att jag är helt kass och inte kan virka dårå ;-))

Din pläd ser supermysig ut!

johanna sa...

det ser spännande ut, men säkert inte nåt för mig, jag vet inte ens hur man byter färg när man virkar. :o)
o har jag gjort en pulsvärmare tröttnar jag o önskar att man bara behövde en..

ordverifieringen var "shing" haha..

Jo sa...

Mrs B: se inlägget efter :) Men jag varnade dig innan ;)

Fröken Pyssel: Klart en nybörjare kan virka denna. Det är bara halvstolpar rakt igenom, superenkelt!

Johanna: Kika på länken jag gav i ett annat inlägg om ripple:n, där står det hur man gör när man byter färg :)