lördag 21 november 2009

Smolket är borta

Det blev som jag befarade, jag fick tillbringa en del av min Ingenting-helg på akuten. Inte så hemskt lång tid dock, för de var snabba. Själva besöket var lätt bisarrt. Först ringde jag sjukvårdsupplysningen och de sa till mig att jag skulle åka till akuten. Sagt och gjort, jag åkte dit och fick komma in väldigt snabbt.

Killen som hämtade mig i väntrummet var väldigt effektiv. Lite för effektiv, för jag fick inte säga vad som var fel med mig. Tre läkare står glatt och väntar på mig bakom ett skynke och vill ivrigt veta vad som felas mig. När jag till slut får fram vad om är fel, sjunker alla tre ihop och ser besvikna ut. Herr Effektiv får visa mig ut ur rummet och hänvisar mig uppgivet till Öron, näsa hals-avdelningen. Det kändes ärligt talat lite som hämtat ur Greys Anatomy, ett avsnitt där de får vara ensamma på akuten för första gången och hoppas på smaskiga akutfall att rädda. Och så kom jag där med mitt ynkliga fiskben.

Mitt ynkliga fiskben visade sig dock vara drygt 2 cm och togs bort ur min hals av en annan ytterst effektiv läkare. Tack för det! Just nu botar jag det raspiga med Irish Coffee framför Robinson. Det verkar gå ganska bra!

6 kommentarer:

Miss E sa...

Tur att det är borta, hoppas det känns bättre nu :-) Hoppas du får en trevlig fortsatt helg!

Em sa...

Usch vad läskigt med ben i halsen! Och säkert ont oxå. Tur att det gick så bra. och tur att du inte blev fast på akuten hela helgen, det kan ju dröja ett tag innan man får hjälp där.

Irish coffee låter som en utmärkt idé!

Jo sa...

Miss E: Ja, det hade nog inte varit så bra att gå omkring med det där i halsen... Tur att SVU skickade mig till akuten, annars hade jag nog bagatelliserat det hela och druckit varmt te dock!
Trevlig helg till dig med, men det LÄR du ju ha ändå ;)

Em: Det var märkligt tomt på akuten, tur för mig! :)
Det konstiga var att det inte gjorde så ont som det BORDE ha gjort med tanke på storleken på benet? Irish Coffee gjorde susen! :D

yllet sa...

Låter läskigt! Det är därför jag håller mig från fisk..! ;) Skönt att det gick fint att få bort!!

Fröken Fräken sa...

Det är det jag alltid har sagt; det är inte bra att äta fisk! Tänk, en fisk som sätter stopp för pysslande halva helgen... tur att det var ett lyckligt slut. Utom möjligen för de tre läkarna som hade bespetsat sig på ett "omöjligt fall" i bästa Cityakuten-stil. Jag riktigt ser framför mig deras snopna miner...

Johanna sa...

Skönt att höra att det gick bra. Har tänkt på dig under helgen och undrat hur det har gått.