fredag 18 december 2009

Fördel med bilpool

Jag har just nu en sådan där snorig hjärna. Ni vet, när inte bara näsan, utan även resten av huvudet är tilltäppt liksom.
Idag var jag ute på en liten tur under arbetstid. Som vanligt utrustad med för lite tid och för mycket stress, så jag lyckades glömma plånboken i bilpoolsbilen. Vilket jag upptäckte vid en sisådär 17.45 när jag masade min förkylda kropp från jobbet! Ni fattar själva hur många fler än jag som var kvar så dags en fredag innan jul? Det är ju inte direkt så att receptionisterna är kvar och har reservnycklarna eller så.

Som tur är, bokar man bilen på nätet och låser upp med ett sms, så jag sprang (nåja, snabbhasade) ner till garaget och spanade in genom bilrutan, upptäckte plånboken, ringde J som bokade bilen via datorn, fick ett pool-sms, skickade tillbaka ett svar till bilpoolen och bilen låstes upp.

Denna fantastiska teknik!

Nu, är det helg och sedan är det bara EN endaste arbetsdag kvar innan fröken P tackar för detta året (jobbmässigt) och pysslar av hjärtats lust.

2 kommentarer:

Johanna sa...

Vilken high- tec grej med att öppna bilen med ett sms. Som på jobbilen där vi trycker på start istället för att vrida om nyckel. Snart kör väl bilarna sig själva. Trevlig helg.

Jo sa...

Johanna: Ja, väldans High-tech! Vi använder dock nyckel när vi väl är inne i bilen, så ni har nog en fräckare bil! :)