söndag 27 december 2009

Great minds think alike?

Jag vet inte om jag och J behöver umgås lite mer med andra personer, eller om vi bara är kusliga. Kvällen/natten innan julafton skulle vi öppna varsitt paket. Jag fick en guidebok över London som vi hade kikat lite på tidigare (vilken jag hade beställt en likadan till J, men den hade inte kommit ännu, så den skulle han få efter jul) och han fick en bok av Henrik Fexeus, som gjorde de där tankeläsarprogrammen på TV.

På julaftonsmorgonen fnissade vi lite över att vi båda hade köpt Londonboken och började sedan öppna resten av julklapparna. Det visade sig att J också hade köpt en bok av Henrik F till mig (inte samma som tur var), så det fnissade vi gott åt. Jag fick också två böcker av Ken Follett (Två likadana finns med i samma leverans som Londonboken, så de skulle J också få...) och en expansion till "Settlers" (som jag hade stått och tittat på, men jag valde ett annat spel till J). J fick ett annat spel av mig, "Stone Age" (som han hade stått och kikat på till mig, men valde Settlers-spelet.).

Vi har ju förvisso fått julklappar som vi har gillat, bägge två, och lite dubletter har väl aldrig skadat en bokhylla, men det var lite kul att vi tänkte så himla lika.

I min julklappspåse låg även Stieg Larsson Trilogin som jag inte har läst ännu (jag vet, vi är de sista i Sverige som läser böckerna/ser filmerna) och två jättefina set med stickor.

Jag lyckades med min skenmanöver att "åka till Skroten för att köpa tyg", när jag egentligen åkte och köpte en Skeppshultsstege/arbetsbock som J fingrat lystet på. Han anade ingenting, han har blivit så luttrad när det gäller garn/tyg att han inte funderar på varför jag åker dit när jag redan har en massa hemma, så han blev glad över julklappen!
(Jag köpte givetvis lite tyg också, så han inte skulle bli misstänksam ;) )

8 kommentarer:

Miss E sa...

Ha ha ha, coolt! Ni kan få umgås lite med mig och Grefven om ni vill :-) Jag har för mig att jag hörde något om nån pubquiz ;p

Em sa...

Vad skojigt! Hände inte mig och S i år med däremot mina föräldrar. Mamma köpte likadana kallingar till pappa och brorsan, som även pappa köpt till brorsan och som brorsan faktiskt köpt till pappa också. Snurrigt? japp.

svartanova sa...

Kul! Med både likatänkandet, London och att ni inte läst Stieg Larsson än. Jag skulle också tycka att det kändes kul att ha den upplevelsen/upptäckten kvar.

Kram, A

Mrs. b sa...

Så roligt! För något år sedan köpte maken och jag också lika (ett par crocs), utan att vi ens hade pratat om det innan.

I år fick jag helt otippat ergonomiska virknålar i julklapp av honom. Han hade tydligen läst kommentaren på min blogg, och sen letat runt i 5 garnaffärer utan att hitta någon som sålde sådana, och till slut beställt via nätet! Lite imponerande faktiskt :-)

johanna sa...

det låter som om ni bara behöver köpa gemensamma klappar nästa år, ni får ju ändå likadana :o)

karro sa...

hihihi, häftigt!

Johanna sa...

Haha vad kusligt men roligt på samma gång. Ni måste känna varandra väldigt bra.

Jo sa...

Miss E: Hihi, det kanske vore en bra idé, så vi får in lite friska tankar.. ;)

Em: Haha, ja, så kan det också gå. Ibland är man för lika :) På ett trevligt sätt dock!

svartanova: Ja, det ska bli kul att läsa böckerna som alla prata om!

Mrs B: Åh, I'm impressed! Verkligen imponerad av din make! Och visst är de bra? :)

Johanna: hihi, det kanske är lika bra ;)

Karro: Lite skoj var det allt! :)

Johanna: Ja, jo, vi gör väl det :)