onsdag 2 december 2009

Jag höll ju på att missa....

... att bästa julkalendern har dragit igång!
Så här skriver Susanne om kalendern:

Den här julkalendern handlar om människorna som bor i höghuset ett stenkast från bensinmacken. Ett högst ordinärt höghus med passande nog 24 lägenheter. Och en tvättstuga och en lite läskig hiss med gallergrind. Och allt sånt. Och en massa härliga och kanske till och med ohärliga personer. Vi får följa dem när går till jobbet, när de lever sina (o)vanliga liv och när de väntar på julen. Precis som vi själva har det.

En dokusåpa så god som någon.

3 kommentarer:

Janette sa...

Ingen bokrekommendation tyvärr, det finns den gamla boken om frivoliteter på biblioteket, men itne till salu. Jag ska istället ge mig på engelsk litteratur tänkte jag, ska försöka komma ihåg att blogga om det :-)

yllet sa...

åh. jag som trodde du tänkte länka till mina julrim..! ;)

Jo sa...

Janette: Vad bra, jag ska hålla utkik, det verkar lite skoj med frivoliteter.

Yllet: Ja, men det måste jag ju göra! :)