onsdag 23 december 2009

Julfotokalender - Lucka 23

Idag hade jag världens röta. I Göteborg finns det ett litet pepparkaksbageri som gör supertunna, goda pepparkakor med en touch av citrus. Fantastiska pepparkakor som smälter i munnen. Det är bara en hake, man måste förboka pepparkakorna redan i augusti, vilket jag alltid missar.

I morse när jag skulle åka till Skroten och köpa tyg, körde jag förbi bageriet och de hade haft sitt eftersläpp av pepparkakorna tidigare på morgonen. Dvs de pepparkakor som beställts men aldrig hämtats ut, säljs till hugade spekulanter. De första började köa redan kl 04.00 på morgonen men det fanns till min stora glädje pepparkakor kvar n
är jag chansade och svängde in till dem! Hurra!

5 kommentarer:

Em sa...

Åh vad lyxigt!

Loppan Lorum sa...

Oj, sån tur du har! Eller nej, skicklighet såklart ;)

Iris sa...

Hej! Jag kikar in och önskar en god jul!


kram /iris

Missy sa...

Åh vad gott. Något år ska jag komma ihåg att beställa...

Ylva sa...

Åh, vilken tur. Har aldrig testat dessa, borde man onekligen göra.