tisdag 29 december 2009

Ledighetspyssel

Nu har jag äntligen pysslat ihop våra kort. Eftersom jag (som vanligt) inte fick iväg alla julkort i tid, fick vissa bli "Gott Nytt År-kort" istället. Nästa år ska jag verkligen vara ute i god tid, så det kan få vara tomtar på korten. Jag försöker att inte göra två likadana kort, så tomtar hade inneburit mer varationsmöjligheter.

Det var i alla fall väldigt roligt att pyssla och jag tror att jag lätt skulle kunna hamna i Scrap-träsket också om jag inte passade mig!
Här är några av dagens alster:

11 kommentarer:

Anki sa...

Jättefina! Ja, du får passa dig så att du inte åker ner i det träsket oxå ;-) Har iofs märkt att jag inte hinner med så många hobbys samtidigt utan det blir mest att man gör en grej intensivt tills man hittar nåt annat :-) Men med tanke på min ihopsammlade scrapsamling och nu symaskinspark och tyg så får jag absolut INTE hitta nåt mer :-)

Jo sa...

Anki: Det är ju det, så mycket pyssel, så lite tid! Vi får som sagt gå ner till halvtid snart! :D

svartanova sa...

Wow! Underbart fina kort. Scrap är för detaljerat för mig, jag får inte till den rätta känslan. Men det fick du verkligen.
Snögubbarna och Älgarna(?) är favoriter!

Gott Nytt ÅR!

Toril sa...

Oj vad du kan!

Em sa...

Jättefina kort!

Loppan Lorum sa...

Kanonfina kort, särskilt de på sista bilden!

karro sa...

vad fina!

johanna sa...

Tjusiga kort. För många hobbies är farligt. Jag kan knappt slita mig från virkningen för nya symaskinen, men sen måste jag ju lära min sticka nu när jag fått en juste bok i julklapp. o när ska jag hinna måla om köket? puh!

yllet sa...

Men hjälp vilka fina!! Själv har jag lagat en sån där ögla på en handduk idag. Också lite pyssligt va...? ;)

Toril sa...

Ville bara önska dig ett gott nytt...detta blir det bästa på länge..eller hur? Kram

Jo sa...

Svartanova: Jag trodde också att det var för detaljerat, men det behöver visst inte vara det! :) Älgpappret kommer, inte helt otippat, från ett tyskt kort-kit ;)

Toril: Ja, jag kunde visst! :D

Em: Tack! :)

Loppan Lorum: Tack :)

Karro: tack! :)

johanna: Jadu, man skulle ju egentligen vilja pyssla på heltid!

Yllet: Det borde jag också göra på två handdukar, så jag är impad! :)

Toril: Det ska bli det bästa hittills! Kram!