tisdag 15 december 2009

Lilla julafton

Idag har det varit lilla julafton för mig. Press stop hade nämligen sitt årliga julfirande och sålde billiga tidningar på löpande band. Facit ser ut så här:

- Antal köpta tidningar: 22 st
- Antal pengar dessa tidningar egentligen kostar: 1886 kr
- Antal pengar vi spenderade på dessa tidningar: 552 kr.

Jag älskar glossiga magasin och inspirerande tidningar och gick (som alltid under sådana kvällar) fullständigt loss i den lilla affären. En halvtimme senare kom jag ut därifrån med värkande armar (tidningar är tunga!) och ett belåtet flin på läpparna. Plus en bonus-chokladkartong under armen. Life is good!

Nu är jag redo för jullov! (bara 4 arbetsdagar kvar!)

11 kommentarer:

Miss E sa...

Åh vad härligt!

Loppan Lorum sa...

Ånej, jag missade det i år IGEN!!

MissKeepYourDistance sa...

Jag tror att den där Voguen trivs bättre hos dig. :)

svartanova sa...

Så härligt! Grattis!

Em sa...

Men åååh! Vårt Press Stop bestämde sig för att bli ett Press Point istället så jag får inget sånt här roligt.

Anonym sa...

Kollar in för att se att ditt paket kommit som det ska
Din bokvän

Johanna sa...

Wow, hur får jag reda på när de har sådana kvällar?

Fröken Fräken sa...

Okej, nu undrar jag upprört varför det inte finns något Presstop här i stan? Hmpf! Jag vill också göra tidningsklipp! Jag har knappt kommit på mer än tio pysselprojekt inför julledigheten så jag behöver lite inspirerande magasin ju!

Jo sa...

MissE: Ja, det är ren och skär lycka just nu. Fånig som jag är! :)

Loppan Lorum: Jag får försöka att komma på det tidigare nästa gång så jag kan påminna dig!

Miss KYD: Jag tror att den vill hälsa på hos dig snart, det är nog mer inspirerande att bo där :D

Svartanova: Tack! Lycka för en sån som jag!

Em: Nämen? Vad taskigt!

Anonym: Ja, det har det absolut gjort! :D Tack!

Johanna: De är lite tricky, så de annonserar inte mer än en lite A4:a på dörren typ...

Frk Fräken: Synd att du inte har ngt Press stop. men om jag känner dig rätt, så kommer du att komma på ca 50 till innan julledigheten är över!

Fru Mju sa...

åh vilken lyx!

Jo sa...

Fru Mju: Ja, tidningar är verkligen lyx, särskilt de utländska dyra. De unnar jag mig bara ibland och nu fick jag verkligen frossa i dem! :D