onsdag 2 december 2009

Fler julkalendrar

Utöver Susannes julkalender och Ems Julfotokalender, finns det ju massa annat att följa på nätet såhär års. Yllet, tex, rimmar varje dag. Man kanske kan hitta några bra rim att låna till julklapparna?

Gillar man att pyssla, så har Garnstudio en julkalender med olika små projekt.

Någon som har något annat skoj man kan kika på?

Update: Precis som Fröken Fräken skriver, kan man haka på den utomordentligt goda idén som Reko Stil introducerat för oss: Att varje dag under december göra sig av med minst en sak. Det kan jag definitivt behöva göra, så jag ska hoppa på den kalendern också. Jag ska dock inte tråka ut andra genom att lägga upp de saker jag gör mig av med på bloggen. Men visst är det en bra idé?

3 kommentarer:

Fröken Fräken sa...

En annan typ av julkalender ramlade jag över hos www.reko-stil.com som har som mål att rensa bort en sak varje dag fram till jul, istället för att ta in en ny grej varje dag. Borde vara något som jag skulle satsa på!

Hu har det du med overlocksmaskinen? Är ni precis i början på en underbar vänskap?? Klart att det borde vara mer tid till att sy än att jobba.

yllet sa...

Hittentills kan du ge bort en apelsin, en pepparkaka och en clementin. Det ser ut att bli en billig jul för dig..! :)

Clara sa...

Den idén ska jag ta till mig, om att göra mig av med en sak varje dag. Blir så trött på alla julkalendrar där man ska få en sak varje dag, om det är nåt jag har för mycket av är det ju små onödiga prylar. Tack för tipset!