onsdag 9 december 2009

Taktik

Imorgon är det dags för julbord med jobbet. Det är dessutom ett rätt lyxigt sådant, så risken är rätt stor att man hamnar i paltkoma, precis som Em skriver. Jag tror att jag får fundera ut en taktik så jag inte är helt däckad resten av dagen. Jag ska i och för sig till Skroten med Supersömmerskan efter lunchen, så jag ska ju inte jobba, men det är ju trevligt om man inte sov hela vägen dit...

Taktiken för morgondagen får helt enkelt bli att gå direkt från det kalla bordet (sill, röror mm) till efterrätterna. Det finns ju ändå inga köttbullar som går upp mot Mor P:s eller J:s. Så får det bli!

8 kommentarer:

Monkan sa...

Jag är ingen stordiggare av julbord så jag kommer snarare ha svårt att bli mätt på julfesten med julbord...

Fyra ljusstakar, inte illa :-) Men jag bor ju i en etta och då får man ha en ;-) Vad många fina bilder du tagit till julfotokalendern.

Em sa...

Bra med taktik!

Köttbullarna kan som sagt egentligen hoppas över. De är mina favoriter på julafton när mamma gör dem dock!

Jag gillar inte prinskorv och janssons och är ingen sill-fantast även om jag brukar ta lite currysill. Ibland undrar jag vad det är jag blir så mätt på!

milla-andante sa...

Bra taktik! Man hör att du varit med förr :):)
Kram

Mrs. b sa...

Här ska vi också på julbord idag. Eller rättare sagt jullunch (på Gunnebo), vilket känns betydligt mindre lyxigt än ett helt bord att välja på...

Toril sa...

Smart drag:) trevlig spis!

Ps. turen håller i sig minst ett dygn..tror jag i alla fall:)

Fröken Fräken sa...

Snacka om paltkomavarning här med imorgon! Först luciafika, sedan jullunch med min projektgrupp, sedan trafitionellt fredagsfika på eftermiddag och sedan julmiddag på kvällen... hm, sprida ut saker lite mer, hade inte det varit en bra idé? ;-) Julmiddagen+festen står jag dock över. På fredagkvällar vill jag hem och pyssla!

Typsnitter på julskylten hittade jag i Word, det är inget nedladdat från nätet alltså. Det heter Tandelle. Sedan har jag vidgat avståndet mellan tecknen något.

Susanne sa...

Jag har inte ätit en köttbulle på ett julbord sen 1983 eller nått. Jag fyller inte magen med sådana banala saker när det finns lax och sill. Man äter sill och lax tills man mår illa och sen går man till efterrättsbordet och tar några godisbitar (en knäck och tre praliner eller nått sånt) och en kopp kaffe. Sen är saken biff.

;-)

KRAM på Dig!

Jo sa...

Monkan: Ja, var så himla fina, så jag kunde inte bestämma mig för svarta eller vita.. :) Tack för berömmet!

Em: Jag blir mätt på all fisk som serveras i början av bordet. I Göteborg sätter ju de flesta restaurangerna en ära i att servera bra fisk och det passar mig som handen i handsken. Eller fisken i vattnet om du så vill!

Milla-Andante: Ja, jag har ju det.. ;)

Mrs B: Men Gunnebos lär väl inte ha gått av för hackor heller?

Toril: Taktiken funkade. Jag blev behagligt mätt och testade all godsaker jag ville! Kokt potatis kan man ju äta hemma... ;)

Frk Fräken: Jadu, det verkar ju vara upplagt för PK för dig också. Om det inte vore för att jag ska på bloggdejt imorgon, hade jag rusat hem och pysslat, jag med! :)
Tack för tipsen om typsnittet!

Susanne: Ah, my kind of julbord, helt klart! :D
Kram!