tisdag 26 januari 2010

En award!

Jag har fått en award av både finaste Pysselpralinen och raraste Fröken Blund! Tack snälla!
Pysselpralinen är en aldrig sinande källa till pysselinspiration och är dessutom himlans trevlig även i det riktiga livet!
Fröken Blund är en hejare på att backa med släp (bara det förtjänar stooor respekt) och vansinnigt bra på det här med att sätta ord på saker och ting.

Kika in hos dessa två finfina tjejer, vetja, ni kommer inte att ångra er.

Med denna award kom några instruktioner:
*Kopiera awarden på din blogg
*Länka till personen som gav dig awarden
*Berätta 7 intressanta saker om dig själv
*Skicka awarden till 7 andra bloggare
*Länka till deras bloggar
*Lägg en kommentar i deras blogg, så att de vet om awarden


Här kommer 7 oerhört intressanta saker om mig själv:

1. Jag älskar att spela sällskapsspel. Allt från Fia m knuff till Settlers går hem hos mig. Jag kan nog tyvärr inte ge min bror äran för detta intresse, för han hade sitt eget sätt att lära lillasyster hur man spelade spel. Bland annat fick hästen i schack bara gå på ett visst sätt på tisdagar, om jag inte minns fel.

2. Min starka pysselådra har jag ärvt av Mor P. Det fanns alltid saker att pyssla med när jag var liten. Jag kunde sy, måla, stöpa ljus, väva, you name it, hemma. Det är nog inte många pysselgrenar som mamma inte har varit inne och nosat på, så det är henne jag har att tacka för det jag kan idag.

3. Jag är ytterst lipig när det gäller djur. Jag kan knappt se Micke & Molle och ännu mindre Lassie eller liknande. Det går bara inte. Jag gråter som en stucken gris.
4. Jag lipar även till Extreme Home Makeover. Jag veeet att det är fånigt och överdrivet, hela programmet, men jag blir ändå så glad för deras skull när de ropar "Move that bus!"

5. Min stora dröm är att få vara med i Project Runway eller liknande. Samtidigt är det min mardröm, för jag skulle få sådan prestationsångest att jag inte kom på något alls och åkte ut med huvudet före.

6. En annan stor dröm är att någon gång köpa ett hus i Italien. Fråga mig inte hur det skulle gå ihop med ett ruckel på en ö, vanligt hus och hus i Italien, men det är ju petitesser. Tänk att få bo där och njuta av språket, värmen och maten så ofta man vill!

7. Jag är grym på att plocka gosedjur på Liseberg. Ni vet med en sådan där "klo". Works every time, senast i september, då jag plockade upp ett jättelamm till lilla W.

Jahaja, hur ska jag nu kunna välja ut endast sju bloggar att skicka vidare till? Det är ju inte det lättaste, direkt...

Jag kör på pyssliga bloggar och väljer dessa sju:

- Clara stickar - Vansinnigt inspirerande stickblogg
- Smått & Gott - Gammal i gänget, men ny i pysslandet. Dock imponerande duktig och inspirerande!
- Loppan Lorum - Min gamla vapendragare när det gäller pyssel IRL.
- Fröken Fräken - Pyssel personifierat, helt enkelt.
- Under Solen /Plate of Cupcakes - Susanne pysslar ihop det otroligaste och finaste som finns!
- Svartanova - Pysslar också en massa finfint man kan bli inspirerad av.
- Andante - En pysseltjej som bland annat gör superfina mönster.

8 kommentarer:

milla-andante sa...

Vad gullig du är!! Tack och grattis själv! Ska se vad jag kan knåpa ihop..
Kram
Ps. ska vi gå på Liseberg ihop och "plocka lite klo.." Hihi.. Har aldrig träffat någon som lyckats vid de där automaterna... imponerande talang!

Susanne sa...

Åh vad snäll Du är!

TACK!

Loppan Lorum sa...

Tack så mycket! :D

Anki sa...

Tackar, nu får jag nåt att fundera på ikväll :-)

fröken blund slår dank sa...

kanske kan jag komma och hämta dig å alla gosedjur med släpet på liseberg, så kan vi backa hela vägen hem;) imponerande, de där gosedjuren kommer ju aaaaaldrig på kroken!!!
vad fint du skrivit om mig. blir ju jätteglad!
kram. och tack.

Clara sa...

Men oj, hur kunde jag missa det! Värsta fint har du skrivit också, vansinnigt inspirerande, man tackar man tackar!

Fröken Fräken sa...

Nämen, åh så trevligt, en utmärkelse till mig?! Man får buga och bocka så mycket!!

svartanova sa...

Så supersnällt av dig att ge en del av awarden till mig!!! Tusen tack!!!

Kram, Annelie