onsdag 13 januari 2010

Personlighetsförändring

Jag vet inte vad som har har hänt, men jag har faktiskt blivit lite ordentlig?! (iallafall när det gäller sy, just nu)
Inte nog med att jag faktiskt har läst instruktionsböckerna till de nya maskinerna, jag har dessutom testat sömmar på en massa små provlappar och sytt en testtröja. När jag sedan betänker att jag lydde symaskinsförsäljaren och trädde overlocken flera gånger till att börja med, på rätt sätt, inser jag att det har hänt något!

Igår tvättade jag dessutom alla nyinköpta tyger för att undvika krympning av plagg osv efteråt. Vad ska hända härnäst? Broddar på skorna?

5 kommentarer:

Lotten sa...

Ha, ha....vad kul du skriver och Oj, vad jag känner igen mig i det du skriver! Jag som är 70-talist är ju dömd att aldrig bli vuxen... men nog är jag vuxen alltid ;-) Jag gör precis som du.... det hade jag inte gjort för 10 år sedan.

Miss E sa...

You go girl!

Fröken Fräken sa...

De första grejerna som du gjort tyckte jag inte att det var så mycket ordentlighetsvarning på, men att tvätta tygerna innan för att se om de krympte..! Ojoj! ;-D Nu är det bara att se upp för broddinköpet!!

Toril sa...

Ja kanske det...eller handuksskydd framför kökshanddukarna i köket!
Hahha..allt gott

Jo sa...

Lotten: Ja, det verkar tyvärr som om det bara dräller en massa vuxenpoäng omkring mig..? Men är man snart 35, så kanske det är dags att inse fakta... ;)

MissE: :D Att läsa overlockinstruktioner känns väldigt vuxet jämfört med din rosa laptop...

Fröken Fräken: hihi, ja, det är nära nu.. ;)

Toril: ...handduksskydd? Det kan jag ju sy i ett nafs!! ;)