fredag 22 januari 2010

Systugan har öppnat!

Igår vaknade jag med migrän, men efter en dags arbete i ett tyst kontorsrum, så gav den sig faktiskt! Migränen alltså. (Det hade förmodligen inte funkat lika bra hemma i lägenheten eftersom elefantungen av okänd anledning spenderade dagen hemma istället för på dagis, iallafall så länge som jag var kvar hemma...)

När jag väl kom hem efter jobbet kavlade jag upp ärmarna och sydde så det stod härliga till! Det bidde bland annat en liten biltröja till en liten rar brorson, men tyvärr saknade jag brun vanlig sytråd, så den ska kantstickas också innan den är färdig för leverans.
Det andra projektet är ett riktigt gammalt UFO, jag tror att jag påbörjade det för tre år sedan eller så. Det är en kappa sydd efter ett gammalt 60-talsmönster som nu börjar bli färdig, men den finns det inga bilder på ännu.

8 kommentarer:

Missy sa...

Superfint!!!

lisa sa...

tjusig! snyggt tyg också! Du kanske borde sy någonslags ljuddämpare, modell madrasserad, till elefantungen?

Fröken Fräken sa...

Härligt stt systugan har kunnat slå upp portarna! Här är det lite utmanande att få till lite symaskinstid. På sybordet har jag nämligen byggt upp ett berg med allt det som var i linneskåpet som jag nu håller på att måla. Symaskinen finns där nånstans, men.. jag får nog ligga på soffan och tänka på något fint istället!
SOm vanligt är jag grymt avis på dig som kan sy kläder, men jag försöker att dölja den avundsjukan väl... ;-D

Toril sa...

Underbar tröja! Heja dej!

Fru Mju sa...

åh vilket underbart tyg! :) och fina namnlappar!

Maria sa...

Skönt att du kunde sy bort migränen!

svartanova sa...

Vad snyggt du kan skapa med symaskinen! Jag är imponerad. Jag ska försöka ställa fram min symaskin, far att användas till betydligt enklare projekt... :)

Ha en skön söndag!
Kram, A

Evasleva sa...

Vilken jättefin tröja!
Trist med migrän :(