söndag 14 februari 2010

Färgglatt!

En del av denna helg har tillbringats hos Loppan Lorum och eftersom de har sin stuga åt "Skrotenhållet" (kanske inte helt och hållet sanning, men vi säger så, för att rättfärdiga resten av historien), var vi ju tvungna att smita förbi både Skroten, Loppisen och Kinnagarn. Det vore ju rent kriminellt att inte gå in där när man ändå är i närheten. *harkel*

Iallafall: När jag ändå var där, så passade jag på att köpa en färgbomb av bomullsgarn till en ny Monsterrutefilt och fylla på med tyg till ett planerat lapptäcke. Härligt med massa färger!

12 kommentarer:

svartanova sa...

Ja, vilken härlig garnkorg! Och så fina tyger! Jag ska nog också gå på tygjakt någon dag. :)

Toril sa...

Oj så härliga färger!
Jag köpte garn från min favoritsida Yllotyll så på måndag eller tisdag får jag en underbar leverans med dyra härliga garner!

Clara sa...

Åh vilka fina färger!

Mia sa...

Vilken härlig garn korg, min är trasslig just nu och ganska färglös. Kan bero på att jag tycker att det är jobbigt att fästa trådar och då är det lättast att hålla sig till en färg.
Jag gillar tygerna, sommar sailor.

Maria sa...

Åh, vilken härlig tygblandning! Jag älskar både prickar och ränder.

Anki sa...

Åh, lapptäcket kommer bli så himla snyggt!

makiato sa...

Mmm så härliga tyger och garner! Får lust att sy när jag ser tygerna.

Loppanlej sa...

Påfyllning krävs alltid! Härliga färger!

Fröken Pyssel sa...

Härliga tyger. Håller också på att samla tyg till ett lapptäcke :-) Försökte maila dig på din adress men det gick inte så bra :-S Stämmer den? Är det jag som är kocko?

Glasbitar, lådor och gamla spetsar sa...

Hej! Skroten är bäst! Den ligger inom räckhåll för mej också (3-4 mil nånting). Massor med tyger o tillbehör till bra priser. Och nu är det dags för mej att shoppa nya gardiner till ett rum. 10 meter behövs. Jag visar sedan vad det blev ;) Och Loppisen - jo, jag vet :)
Fräscha tyger som du hittade!
Ha en bra vecka!

Fröken Pyssel sa...

Hej igen, jo jag förstod det, hmmm.. jag får lusläsa adressen en gång och se om jag missat nånting nånstans :-)Är kanske lite förkylnings-kocko :-D

Jo sa...

Svartanova: God jaktlycka! :D

Toril: Den sidan har jag inte varit på, så den måste jag kolla in! (Eller det kanske inte är ngn bra idé.. ;) )

Clara: Visst blir man glad av dem? :)

Mia: Fästa trådar? Good point....

Maria: Jag är ju lite.. mesig när det gäller mönster, men prickigt och randigt gillar jag!

Anki: ATT det kommer att bli! :)

Makiato: Hade jag inte varit så himla trött, hade jag suttit som fastnålad vid symaskinen ;)

Loppanlej: Sånt kan man alltid fylla på! :D

Frk Pyssel: Man får samla lite här och lite där, sen har man helt plötsligt så det räcker. (..till tre lapptäcken... ;) )

Glasbitar, lådor och gamla spetsar: Välkommen hit! Skroten, ja. Hur bra som helst!