lördag 20 februari 2010

Fler saker man kan göra när man är förkyld...

  • Kolla på Dr. No (Bond) och förtjusas av kläderna och möblerna. Självklart är det med den riktiga Bond, Sean Connery.
  • Vara lite nöjd med att faktiskt sitta inomhus när det är snökaos ute. Ärligt talat: Mer snö, mindre hjärnverksamhet, eller vad händer med folk? Jag har suttit och kikat ut genom fönstret på vår ganska vältrafikerade gata utanför och folk beter sig verkligen helt galet. Jag menar, det är väl bara snö!?
  • Sticka vidare på sjalen. Nu börjar snuvan ge med sig, så min egen hjärnverksamhet börjar också bättra sig, därmed även möjligheten att läsa stickmönster.
  • Fundera över möjligheten att köra ett cocktailparty a´la Mad Men. Jag är fortfarande inte hooked (har sett hela första säsongen, tack för lånet, Loppan Lorum), men väldigt förtjust i kläderna. Finns det någon annan som vill mingla i fina klänningar? Jag kanske skulle sy mig en sådan här isåfall?

6 kommentarer:

Toril sa...

Underbart mönster....

Medea sa...

Ljuvlig klänning. Ja, jag är sugen på att klä mig i vackra klänningar och bara glida runt.
Kul att du hittade min blogg. =)

Miss E sa...

Jag vill gärna mingla i fina kläder men jag har köpförbud i 4 kilo till...

Missy sa...

Oh! Jag vill mingla! Det låter hur fint som helst :-)

Magnolia sa...

Ja det kan verkligen bli galet när det är snökaos, fast jag tror ändå vi klarar oss bättre här i norr för vi har liksom vanan inne...

Johanna sa...

Åh jag vill. Jag älskar stilen som var då (tidigt 60tal). Synd att jag inte bor i götet.