onsdag 24 februari 2010

Lite rastlös

Jag är lite rastlös. Igår fyllde jag år (35 ynka år, men jag känner mig som sjusju fortfarande) och firade med att gå på bio och fika med ett par rara vänner/kollegor. Ett ganska lugnt firande som ni förstår.

Det riktiga firandet, det ska jag och J nämligen påbörja imorgon bitti, då flyget tar oss till London! Jag reser inte så mycket, så bara en studieresa till Falkenberg med jobbet är rolig enligt mig, så ni kan ju tänka er vad en resa till London är! (alltså, jag reser ju ibland, men inte så ofta som jag vill och nu för tiden vill jag ju spendera mesta tiden av semestern i rucklet)

Vi har bara en enda sak inplanerad på schemat: Musikalen Grease imorgon kväll, för övrigt är det "fri lek" ända till måndag. Spännande!

Någon som har något "måste", som jag inte får missa? Jag menar inte Big Ben, London Eye etc.

14 kommentarer:

Em sa...

Hurra! Ha det så himla roligt. :)

lisa sa...

Ha det så kul!
Jag rekommenderar mat- och dryck-marknaden Burough Market samt Market Porter som är en pub som ligger precis brevid, samt pubarna Jerusalem Tavern (StPeters-pub, väldigt gammal och mysig), Royal Oak (Harveys-pub ganska nära Burough Market). Och på puben Gunmakers, i Clerkenwell, åt vi världens godaste lamm, deras cask-ales är grymt bra, även om de inte är så många.

lisa sa...

Här finns enb ra pubguide, indelad efter område:
http://www.fancyapint.com/

yllet sa...

Oh vad roligt!! Och grattis!! :)

Mrs. b sa...

Grattis!
London låter ju hur kul som helst! Nu är det länge sedan jag var där sist, har inga bra "måste-tips".

Missy sa...

Ha det nu alldeles underbart och hälsa London från mig :-)

Kram!


P-S. Bokaffären Waterstones vid Piccadilly och Fortnum and Mason mittemot. Gå dit! D-S.

Fröken Fräken sa...

Åhåhåhå! Grattis! Och London baby, London, som Joey skulle ha sagt det, det är inte fy skam det inte! Tyvärr kan jag inte ge några tips eftersom jag sorgligt nog aldrig varit där. En annan får ju nöja sig med att åka till Sthlm.

Nä, jag borde jag ha undvikit turkost just för att det tjatas så om den färg som vårens trendfärg. Jag vill ju gärna vara lite tvärsemot.

Jo sa...

Em: Tack, I will! :D

lisa: Vi har antecknat och kommer att följa dina råd! :) J blev överlycklig över att få andra handfasta tips än stickaffärer...

Yllet: Ja, och tack! :)

Mrs B: Det är min första gång, så jag är spänd av förväntan!

Missy: I will! Och tack för alla tips! bokaffären har folk pratat om, men ingen har kunnat säga vad den heter, tack! :) och kram!

Frk Fräken: Åh, det är därifrån jag känner igen uttrycket! Jag funderade på att skriva det som rubrik, men kunde inte riktigt komma på varför det lät så bra! :)
El Stockholmo är ju inte fy skam det heller, särskilt inte för ett shoppingproffs som dig! :)

karro sa...

åh, vad kul!!! ha det riktigt riktigt bra i london! kram

svartanova sa...

Stort grattis! Både till 35 och London!

kram, A

Inspirera Mera sa...

Åh grattis i efterskott!!
Kram Sandra

Miss E sa...

Leta upp ett TK Maxx - fantastiska priser på vanligtvis mycket dyra saker.

Grease - fasiken avd avis jag är! Hoppas ni får det helt underbart :-)

Kram

Miss E sa...

http://www.tkmaxx.com/

Kristina - Kix Koll sa...

Grattis! Hoppas du har en bra vistelse i London. Svårt att misslyckas i den staden! :)