fredag 19 februari 2010

Saker man kan göra när man är förkyld...

  • - Titta på Mad Men (har fått låna första säsongen och plöjer den, men är inte hooked ännu. Men det är väldans många fina klänningar, så jag fortsätter att titta)
  • Sticka ett par raggsockor då sambon har tvättat (läs: Tovat och krympt) mina andra som jag stickade.
  • Titta på Martha Stewart som idag recenserar HotDogs (!!). Märklig kvinna.
  • Klappa tyger
  • Leta efter bra mönster i gamla mönstertidningar
  • Sova
  • Provsmaka de nya Ballerinakexen. Klart godkända, mycket choklad. Lite som Oreos. (Till J: Du kan behöva köpa mer om du också vill provsmaka)

10 kommentarer:

MissKeepYourDistance sa...

Krya på dig, din stackare. Och Mad Men - man behöver komma in i den bara. :)

Fröken Fräken sa...

Nu gissar jag bara, men jag säger det ändå: du låter lite less och uttråkad, och väldigt trött på förkylningen, kan det stämma månne?!
De är farliga de nya Ballerinorna. Lite för mäktiga egentligen men så kan man inte låta bli att en till ändå. Och till slut mår man lite illa...

Jag ser mig ju inte riktigt som en shabby chic-tjej eftersom jag inte gillar mycket av det gulliga i den stilen. jag gillar mer bara vitt, helt enkelt... och som sagt, inga strutar.

milla-andante sa...

Hahaha... klappa tyger och knapra kakor... jag tror nog också att jag ska vara förkyld resten av dagen..!:) Fast imorgon får jag gärna vara frisk igen... SÅ roligt är det inte..
Krya på dig!
Kram

Toril sa...

Förkylning är aldrig kul! Jag har precis nyligen blivit av med min....med dina tips så försvinner nog din snart också...å ja, det är fina klänningar i Mad men!
Krya på dig:)

Jo sa...

Miss KYD: Tack, det värsta är ju att jag inte får träffa dig o de andra missarna! :(

FrkFräken: Vad i allsindar avslöjade mig? ;)
Shabby Chicstilen har aldrig fått fotfäste här, även om jag gillar det ombonade vita. mer än det strikta sjukhusvita. Men hemma här hos oss är det ju teak, färg och sånt som regerar! :) (I stugan är det iofs vitt, men mer marint kanske..)

Milla/Andante: Man FÅR ju faktiskt göra så. Det är fördelen med att vara vuxen ;)

Toril: Alldeles fantastiska klänningar!

karro sa...

testade oxå nya ballerina idag, supergoda!!! men det räcker med en eller två, dom var mäktiga.

Peter Madison sa...

Vi provade Ballerinakexen ikväll, mkt goda! Så goda att Peter snart ätit upp hela paketet. :) /Martha

Jo sa...

Karro: Ja, de var mäktiga, men väldans goda!

Peter M/ Martha: Duktig Peter! ;)

Miss E sa...

Det var jättetrist att inte få träffa dig men jag hoppas du blir frisk och vi kan ta en pysselkväll väldigt snart :-)

fröken blund slår dank sa...

A Men!!! världens godaste kakor ju!!! slurp!