tisdag 23 mars 2010

Amen, åh!

Jag var hemma från jobbet även idag (sjuk) och tänkte att det skulle ju pigga upp med en ny symaskin. Det kom dock ingen leverans, men det står dock på trackingsidan att de sökte mig? Jättekonstigt och frustrerande, för jag var ju faktiskt hemma och jag har inte en aning om var paketet tog vägen nu? Jag trodde att de skulle ringa på och om jag inte var hemma, skulle de lägga en avi i brevlådan.

Hmmm, undrar vad som händer nu, det är ju ändå ett antal tusenlappar som är ute och snurrar någonstans...

4 kommentarer:

pysselpralinen sa...

Förbaskat! När man väntar och dessutom ÄR hemma för en gångs skull på en vardag. Och dessutom behöver en stor dos pigga-upp. Då kommer inte paketet! Himla konstigt.

Det är ungefär som när jag skulle få en blomsterbukett levererad i födelsedagspresent och blomsterbudet ringde hem till mig strax innan han kom och kollade att jag var hemma. Javisst, sa jag. Och sen ringde han en halvtimma senare och undrade var jag egentligen bodde. Han var på andra våningen (eg 3:e och letade efter mitt namn men han kunde inte hitta det). Jag sa åt honom att åka ner en våning med hissen och lämna blommorna. Men det kom ingen. Och efter en stund ringde han igen och sa: "Ja, jag ställde blommorna där, jag hittade ju inte till dig, nu är jag på väg tillbaks till butiken". Så jag fick själv gå upp en våning och hämta min blombukett som han lämnat vid hissen.
Man får ju liksom tro att de inte gör likadant med din symaskin. :-)

Det där med att ha fullt på pysselkontot känner jag ju också igen. Särskilt tidsmässigt. Det är himla svårt att hinna med alla olika projekt jag vill göra har jag märkt. Tur att silverläraren är så driven och pushar mig att göra klart sakerna, annars hade jag kanske bara börjat på nya hela tiden...:-)
Imorgon hoppas jag hinna handla bokstavsstansar på CO.
Krya på dig och hoppas, hoppas att du får symaskinen imorgon!!!

Loppan Lorum sa...

Men???!! Hur sökte de dig då? Med slagruta eller?? Morr...

jojohanna sa...

Hoppas symaskinen dyker upp snarast och att du kryar på dig så ork och energi finns till att sy! Jag håller tummarna.

Jo sa...

Pysselpralinen: Ja, visst är det typsikt? Jag hade verkligen behövt den igår! Som tur var, så hamnade den dock på posten och inte i en trappuppgång! ;)

Dina silversaker är verkligen jättefina, så fortsätt för allt i världen! :D

Loppan Lorum: Man kan ju undra? Morr!

jojohanna: Tack, symaskinen dök upp idag och jag är lite friskare iallafall, så snart kommer det att sys!