onsdag 24 mars 2010

Dagens I-landsproblem

Jag har ett dilemma: Jag har fått hem min nya fina symaskin (en coverlockmaskin för den som är intresserad) och det är Greys Anatomy och Fuskbyggarna på tv:n. Intressekonflikt!

(Ang leveransen av symaskinen: Det visade sig att de "brukar inte kolla om någon är hemma eftersom det är så ofta är bomkörningar när det är privatpersoner som de ska leverera till". Kunde det inte ha varit en affärsidé att skicka ut avin direkt, utan att släpa med maskinen ut på rutten, bara för att sedan lämna tillbaka den till postkontoret?)

7 kommentarer:

Loppan Lorum sa...

Hmm, knivigt... Men masinen kanske ryms på soffbordet?? Kul att den kom fram till slut iaf :D

Anki sa...

Vad bra att du fick hämta den idag!Men Grey´s å fuskbyggarna håller väl inte på hela kvällen? Å natten är ju lång ;-)

Jo sa...

Loppan Lorum: Good thinking! Jag pausar nog och kikar på GA. Man måste ju andas också ;)

Anki: Bra tänkt, Natten är lång! :D

yllet sa...

haha! vilken underbar filosfi de körde med!! :D

Fru Mju sa...

åååh, en coverlock! vill ju också ha!! en janome... åååååh..
vad är väl en bal på slottet?

Jo sa...

Yllet: Visst gör de? Och vi betalar indirekt för deras dumheter och resursslöseri! Fyy!

Fru Mju: Schjupp *Vaggar förnöjt upp på hälarna och tillbaka och drar i fiktiva hängslen* En coverlock. Jag är helnöjd och supertaggad att sy en massa roligt till mig (och till andra) :D
Ps: Pundet är lågt nu, passa på, vetja! Ds

Fru Mju sa...

jag har fått ärva en overlock som bara behöver lite service, ska suga på den karamellen en tid. :)