söndag 28 mars 2010

Inköpsrunda

Igår var det så äntligen helg och dags för Trädgårdsmässan i Borås! Kanske inte riktigt så många trädgårdssaker som jag hade hoppats på, men det fanns ändå en hel del, så det blev både lökar och knölar i shoppingpåsen. Det som var superbra med mässan var dock föreläsningen av Hannu Sarenström! Fantastiskt inspirerande människa som föreläste med humor och fart.

Sen fortsatte rundan runt på olika ställen och bland annat hamnade vi på Iittala Outleten (oups, det var ju inte "meningen"..) och fyndade en hel del fint. Sen blev det tygjakt, men tyvärr blev jag väldans besviken på Furulunds tygbutik. De som förr brukade ha så många fina tyger hade nästan inget alls.

Jag är ändå nöjd med shoppingrundan och särskilt nöjd med de nya Origoskålarna. Jag fick de första, orange-randiga, för länge sedan av en god vän och gillar verkligen formen. En del saker är helt enkelt godare att äta ur än andra.

3 kommentarer:

Loppan Lorum sa...

Låter som en riktigt bra runda! Jag grämer mig att jag inte kunde åka till Iittala Outlet den här helgen - de hade extra bra priser just nu eller hur? Skulle gärna komplettera mina Origoskålar jag med, för man blir ju så glad av dem :)

Missy sa...

Oj! Jättefina!!!

Jo sa...

Loppan Lorum: Ja, det var en bra runda! Iittala firade ett år som outlet, så det var lite extrapriser, ja :)

Missy: Ja, de har ngt särskilt, de där skålarna!