torsdag 4 mars 2010

Londonshopping, del III

Varning: Följande inlägg är extremt stick- och virknördigt. Känsliga personer kan hoppa över detta.
Jag var givetvis tvungen att besöka den underbara butiken I Knit. Jag placerade J i en mjuk och bekväm soffa och gick sedan loss rejält bland alla fina sticksaker. Det var billigare än i Sverige och framför allt var utbudet så enormt mycket större på de där extra sakerna som gör det hela lite roligare (och nördigare). Jag hittade t ex fina böcker, billiga tidningar (typ en tredjedel av priset de tar här hemma!), ergonomiska virknålar och coola stickmarkörer. Lycka!

9 kommentarer:

jojohanna sa...

Tack, för tipset! Jag åker nämligen till London i morgon och vill hitta någon pysslig butik! Det blir garanterat ett besök!

Lotten sa...

Åhh det finns så mycket fint att shoppa i London! Jag blir återigen såå sugen att åka dit....

Johanna sa...

Dit ska jag med gå nästa gång. Nu när jag kommer ha tid över i vår ska jag ta upp stickningen igen. Virknålarna var i underbara färglada färger. Får mig att vilja börja virka också.

pysselpralinen sa...

Så himla trevligt att komma tillbaks efter en veckas total bloggstopp och hitta de här lovely inläggen! Hurra vilka härliga färger och vilka roliga saker och vad bra allt verkar ha varit.

Jag är ju galet ressugen och detta stillade ju inte precis min ut-och-utforska-världen-och-all-rolig-shopping-hunger! :-) Men det gör inget. Jag njuter av det ändå. Låter också som ett väldigt bra sätt att fira sin födelsedag på tycker jag det låter som! :-)
Kram

Mia sa...

Åh så mycket e jag gillar de färgade virknålarna ser ut som godis. Jag har något till dig hos mig är inte säker på om du vill ta emot den. Du gör som du vill.
Trevlig helg / Mia

Fröken Fräken sa...

Även om jag inte riktigt har gripits av stickfebern, så kan jag ändå mycket väl förstå lyckan i den affären! Lätt att överföra den känslan till en riktigt bra loppis eller tygaffär.. fanns alltså lämplig viloplats tillgänglig i affären? Det var väldigt genomtänkt av dem!! ;-D

Toril sa...

Ja shit så mycket fint! Lycka:)

yllet sa...

Oj! Ergonomiska virknålar har jag funderat på också! Trots att jag inte virkar mycket.. Men ändå. Kanske måste jag åka till London jag med?? :O

Jo sa...

Jojohanna: Hoppas att du tog dig dit, det var helt klart besväret! :D

Lotten: Jag vill tillbaka! :)

Johanna: Klart du ska börja virka, det är ju lätt som en plätt, vi kan ha virkskola nästa gång du är i Götet! Kram!

Pysselpralinen:Ja, allt har varit bra! :D
Det var inte meningen att läska dig med resor, men det var helt klart en väldans trevlig resa på alla sätt!

Mia: Åh, tack för Awarden! :) Vad glad jag blev!

Frk Fräken: Ja, det var som att vara i värsta tyghimlen! :D De var verkligen smarta som hade en skön soffa mitt i butiken, bra tänkt!

Toril: Ja, materiel sådan, men ändå lycka!

Yllet: Klart du måste åka till London! ;)