lördag 13 mars 2010

Märkliga sätt att ta sig fram..

Idag har vi testat ytterligare en sak som vi aldrig har gjort förut. Vi åkte nämligen bandvagn ut till Ruckelön. Coolt måste jag säga. Dessutom körde de oss ända fram till dörren med alla våra pryttlar som vi passade på att ta med oss ut ( t ex bandsåg). En smula smidigare än att ta de sakerna via båt och sedan skottkärra upp från bryggan.
Eftersom vi inte har tröttat ut oss genom att skida över isen, passade vi på att okynnesåka lite skidor i solskenet. Skärgården är verkligen helt underbar även under vintern!

6 kommentarer:

Fröken Fräken sa...

Hellre brödlös än rådlös säger man väl?! Men var kom bandvagnen ifrån? Kan man bara ringa efter en?! ;-)
Strålande sol här idag med, men jag tror inte att det blir några utomhusaktiviteter ändå för min del. Jag kan stå inne och heja fram snösmältningen!!

Nilla sa...

Härligt med skidåkning! Vilka vackra stavar.

Loppanlej sa...

Bandvagn är ûbercooolt måste jag säga! Hoppas ni har haft det bra där ute!

pysselpralinen sa...

Oh, okynnes-skidåkning! Värsta lyxsysslan minsann! :-) Låter hur härligt som helst i alla fall.
Bandvagn var ju lite coolt, det kanske man inte får chans att åka så många gånger i livet. Om ens någon.
Hoppas att tak-skadorna inte var alltför allvarliga, det såg inte så kul ut på bilderna.

Själv ägnade jag mig åt att röja mig fram genom vår nyinflytt-stökiga lägenheten och att närvara på diverse "måste-tillställningar" som jag egentligen inte alls var så sugen på att gå på men ändå kände att jag måste för att vara lite social. Nu längtar jag efter pysseltid!

Sandra | Inspirera Mera sa...

Vad läckert med bandvagn!

Svar:
Vilken härlig inspirationskälla att ha till Rucklet :)

johanna sa...

bandvagn är kul men skumpigt. iallafall i fjällen. :o)