torsdag 25 mars 2010

Testprojekt

Idag har jag testat både min nya maskin och att sy till mig själv på overlocken. Om det inte vore för att jag inte vill störa grannarna (trots att grannarna uppenbarligen inte riktigt hyser samma respekt för mig...), så hade jag faktiskt kunnat visa er en färdig topp, för det är bara 2 sömmar kvar. Här är i alla fall själva modellen, ur Burdamode:

Jag kommer att testa ett par olika modeller av toppar, för om det är något som jag skulle vilja kunna sy upp, så är det just bra trikåtoppar. Jag vet inte hur många toppar jag har köpt som jag får kassera efter tre tvättar för att de har blivit för korta, för små eller skeva!

3 kommentarer:

Fruädel sa...

jippie va glad jag är att ha hittat din fina blogg, spännande med nya maskinen!!! Måste tyvär erkänna att jag faktiskt fick en superfin overlock av min söta sambo för....typ ett år sedan! Vad har det blivit....några kuddfodral typ. Jag skyller dock på väldigt lite tid. Vi håller på att bygga hus och bor nu i en lite gäststuga som vi byggde först av allt med våra två småtjejer, så det finns inte direkt något utrymme för att börja sy sent på kvällen och sedan låta det stå till dagen efter! Utan man måste röja av allt innan kvällen är slut! Dock väääääääldigt sugen nu, listan på "att sy" Är nästintill oöverskådlig nu, hihi! ska insupa lite inspiration från dig så kanske jag får den spark i baken som behövs.
Kram på dig duktiga du!/Tess

Jo sa...

Fruädel: Välkommen hit! :)
Jag tycker nog att du ska leta fram den där overlocken någon dag. Den är ju superbra att sy fina barnkläder på ju! Tänk på alla fina klänningar och tunikor du kan sy! :)

Tant Grön sa...

Åh vad kul med en overlock. Precis som du skulle jag behöva bra trikåtoppar som håller lite bättre än de flesta man köper! men jag får nog avvakta till jag har större bostad och plånbok. Det ska bli spännande att följa dina resultat iallafall ! :)