tisdag 6 april 2010

Det är mycket nu...

Jag har inte försvunnit, jag har bara haft fullt upp med påskmiddag (Påskstubben är Ankis och hennes J:s verk), städning/organisering av syrummet (mormors gamla typ-/prylhylla har fått ett nytt liv), sådder (frön, frön, frön!) och sömnad. Jag har dessutom fått i uppdrag att sy en brudklänning åt en gammal arbetskamrat, så det är minst sagt full fart i syrummet nu. Hade det funnits någon rättvisa i världen, hade jag inte varit tvungen att jobba utan kunnat pyssla hela dagarna. Helgerna räcker inte till, inte ens de långa!

7 kommentarer:

Mor P sa...

Kul med hyllan. Från ha varit en kast för typer (tryckeri) till förvaring av trådrullar är ett stort kliv.

milla-andante sa...

Vilket hedersuppdrag, så roligt!!
Nä... ingen rättvisa när det gäller pysseltid...;)
Kram

Lotten sa...

Visst borde man få ledigt från jobbet för att pyssla ;-) Vad fiffigt med trådrullarna i kast-hyllan!

Kraam Lotten

Linda sa...

Tack för en härlig påskafton. Länge sen jag skrattade så mycket. Kanske kan ha nåt att göra med den lilla flirtiga geten....
Kram Linda

Fröken Fräken sa...

Nej, jag veeeeeet! Fem futtiga lediga dagar, vart räcker det, egentligen?! Jag vill ju bara sitta och virka nu, eller möjligen sy lite nya kuddar. Vara på jobbet känns som slöseri med tid när pysselkliet är som värst.

svartanova sa...

Åh! Jag älskar prylhyllan med trådrullarna!

Jo sa...

Mor P: Visst är det kul? Några av mormors prylar gästspelar i hyllan, det finns ju så många, så jag kan ju byta varje dag om jag så ville! :)

Milla: Ja, det är verkligen ett hedersuppdrag! Jag blir lika glad -och nervös- varje gång jag får en sådan fråga! :D

Lotten: Visst borde man? ;)
Kasthyllan passade perfekt för detta ändamål!

Linda: hihi, tack själv! Jag håller rmed, det var länge sedan jag skrattade så mycket. Den där geten var lömsk ;) Kram!

Fröken Fräken: Ja, eller så kan man göra som jag och bli sjuk, så man inte orkar göra något alls... Suck!

Svartanova: Tack, visst blev det fint? :)