onsdag 14 april 2010

Inspirerad

Det är verkligen roligt att sy kläder! Idag var the Bride to be här och testade toille nummer två. Denna gång hamnade vi närmre hennes mått och det börjar bli dags för det "riktiga" tyget. Under tiden som bruden shoppar det riktiga tyget, funderar jag på vad jag ska sy till mig själv när jag är färdig med mitt fina uppdrag. En klänning kanske? Eller en okynnesklänning av något mina vintagemönster? Eller kanske en vanlig trikåtröja? Eller....? Är det någon som har något annat tips? Gärna med en länk till någon snajsig bild! :)

4 kommentarer:

fröken blund slår dank sa...

oj vad du är på hugget.
jag visste väl att jag skulle bli lite glad av att kika in hos dig. nu ska jag in på ruckelbloggen o kika på frön.
och squash verkar vara roligt att så. jag ska kolla efter lite större krukor dock:)
sen måste jag säga.
att du är skitfrän. asball. stencool. som vågar sy en brudklänning. som kan sy en brudklänning. all heder till dig. kram

Miss E sa...

Gå in på min Jane Austen link (finns på min blogg) och sy något fint därifrån :-)

Mia sa...

Spannade med brudklanning nyfiken pa att fa se den redan nu.Jag tycker du skall sy en klanning till till sjalv som du kan ha pa broloppet.

Jo sa...

Fröken Blund: oj, vad snäll du är mot mig! :D Och vad glad jag blir! Tack, rara du!

Miss E: Ja, det vore en riktigt BRA okynnesklänning, det! :D

Mia: Bilder kommer senare om bruden tillåter. Tyvärr är jag inte bjuden på bröllopet, men det betyder ju inte att jag inte kan sy en snygg-klänning ändå! :D