fredag 30 april 2010

Murphy hälsar på

Jahaja. Som vanligt när jag tror att saker och ting ska gå smidigt och bra så strular det till sig. Idag skulle vår båt vara sjösatt och redo. Visst var den sjösatt, men den var banne mig inte redo. Det var något med motorn som strulade, så det slutade med att vi fick ringa till en granne på ön och fråga honom snällt om han inte kunde komma och hämta oss. Att köra tillbaka till Götet (ca 4 timmar) med tre katter som redan varit på resande fot i drygt fem timmar kändes inte aktuellt.

Men, men, nu är vi här på ön iallafall och det där med båten får vi ta tag i imorgon. Suck.

3 kommentarer:

Loppan Lorum sa...

Attans attans!! :( Men bra med goda grannar!

karro sa...

jobbigt! skönt med bra grannar

Fröken Fräken sa...

Jamen, precis. Som sagt, här har jag önskat mig ledighet, och vad får jag? Jo, förkylning.. visserligen är jag då inte på jobbet men inte var det en sådan "ledighet" som jag hade tänkt mig. Men jag antar att den där Murphy får sig ett gapskratt just nu.

Jo,den där färgsprutan? När kan man räkna med att få en rapport om hur den funkar? Jag har sett den och blivit himlarns nyfiken!