söndag 4 april 2010

Pysselalternativ 2

Jag pysslar då och då med andra saker än traditionella pyssel i form av handarbete.. Nu är det t ex dags för uppstart av min våldshobby nr 2, nämligen odling. J har monterat en hylla som vi ska ha framför fönstret i pysselrummet. Allt för att utnyttja solstrålarna och ljuset på allra bästa sätt. Här ska odlas och sås!

Jag tjuvstartade dock redan i måndags med att plantera ett par dagliljor och de har redan tittat upp ur jorden! Det är fascinerande det här med att odla saker, jag upphör aldrig att förundras över att man kan få saker att växa!

5 kommentarer:

Johanna sa...

Och jag ska få ta hand om syrrans balkong och plantera i lådorna. Så nu ska jag bara bestämma mig för vilka blommor det ska bli.

fröken blund slår dank sa...

skriv mer om odling. jag behöver inspireras...anar att det skulle kunna bli en våldshobby hos mig oxå:)

Toril sa...

Det är så häftigt att man faktiskt kan få det att fungera..bara så där...heja dej!

Jo sa...

Johanna: Att får inreda en balkong med blommor är verkligen inte fy skam! :)

Frk Blund: Jag kommer att skriva massvis om de där gröna sakerna. Fast förmodligen mest på ruckelbloggen, så du får hålla ett öga på den också! :)

Toril: Ja, det är coolt att man kan odla saker och få dem att växa!

Fröken Fräken sa...

Jag har faktiskt också börjat odla. Väldigt blygsamt. Men med anke på hur fort och enkelt det var att så krasse så kan det nog bli mer!
(jo, jag odlar kattgräs också, men det räknas ju inte direkt. Men lite gräs får jag när gräset ute är så motstpänstigt!)