torsdag 13 maj 2010

Ute igen

Veckodagarna som gick, gick ohyggligt fort. Kaos på jobbet, kaos i huvudet och tokstress var vad jag hann med.

Nu är jag ute i rucklet för att spendera nästan en hel vecka här, en liten minisemester med andra ord. Det blir grymt bra att få rensa hjärnan lite med hederligt kroppsarbete. Idag har vi sågat ner träd och eldat träd och ris hela dagen och kroppen är helt mör. Men vad gör det när jag kan ta en välförtjänt varm dusch efteråt?

(Jo, jag är medveten om att jag tjatar om duschen, men det är sjukt skönt att ha en sådan igen. Löjligt att man kan bli så glad för så lite!)

2 kommentarer:

Mrs. b sa...

Låter otroligt skönt! Jag vet hur det är med sånt kroppsarbete vi har ju grävt lite här och där här hemma... Det är så skönt att bara kunna jobba utan att tänka på så mycket annat, och efter känna att man tagit ut sig fysiskt.

Här är det också stress på jobbet. Och man känner det i kroppen - ryggen/axlarna känns rätt snedvridna när man suttit framför datorn så många timmar. Och givet så blossade ett munsår upp som ett brev på posten... (slår aldrig fel om jag haft det stressigt eller sovit för lite under en längre period). Tack för det, liksom...

Så fint ni fick det i duschen!

Missy sa...

Det verkar vara härligt på er ö. Hoppas att ni har en finfin "minivecka" där. Kram!