söndag 20 juni 2010

Bröllopsfest

Det var inte bara Vickan och Daniel som firade sitt bröllop igår, utan även våra fina vänner T & J firade att de har gift sig. Jag hade ju fått äran att sy brudklänningen (vilket jag är himla glad för) och igår fick jag lov att ta en "bloggbild" på bruden för att visa hur fin hon var i klänningen.
Så här med facit i hand kanske det var lika bäst att vi inte var med vid själva vigseln, med tanke på att jag fick tårar i ögonen av att se på reprisen av V&D:s bröllop idag. Jag hade förmodligen gråtit ögonen ur mig och skämt ut mig om jag hade varit med när våra fina vänner sa ja till varandra...
Min egen klänning fick jag ingen livebild på, men ni får se en oglamourös bild tagen framför garderoben hemma. Tyget är ett smårutigt svart/vitt tyg som var både superbilligt (49 kr/m) och bra, så jag är väldigt nöjd med klänningen!

7 kommentarer:

Fru Mju sa...

den bröllopsklänningen var fin. enkel, somrig och fin.

Mrs. b sa...

Jättefina klänningar, båda två!

Mia sa...

Jättefina brudklänning! Den sitter så fint på.
Din klänning är också fin valet av tyg gör att den även passar på vintern. Fint med det vita bandet.

Jag har en jättebrudklänning och en redo klänning som skall göras under sommaren.

Hoppas ni får en härlig vecka i rucklet.

Fröken Pyssel sa...

superfina klänningar båda två. Vilket hedersuppdrag att få sy någons brudklänning, och du klarade det ju galant :-)

Anki sa...

Kan intyga att båda klänningarna är riktig fina live oxå! :-)

Fröken Fräken sa...

Ja, jag som trodde att jag var världens mest oromantiska människa, blev ju också alldeles tårögd när jag såg det kungliga bröllopet. T.o.m karlarna på mitt jobb, som är av den mer grovhuggna typen, har suttit och diskuterat vigseln (!!!) Trodde jag aldrig!

Vad du är duktig som kan sy kläder! Jättefina klänningar! Jag kan bara inte sy kläder...
Och vad är det här för nytt jobb???

Johanna sa...

Vad fin den är. Helt i Johanna-stil (moi)