söndag 13 juni 2010

Ett litet hopp om trädgård

Det är någon som envisas med att käka upp alla våra smårabarber och även alla aklejor och luktärter, så jag har misströstat lite när det gäller trädgården ute i rucklet. Jag har ju fortfarande halva pysselrummet fullt av blommor/ växter som ska planteras ut, men jag drar mig lite för det när någon käkar upp det mesta som är nytt och grönt.
När vi kom ut denna helg fick jag dock se en sak som hade klarat sig från någons käftar och det var denna fina Dahlia som jag hade förkultiverat hemma i syrummet. Världens finaste blomma om ni frågar mig!

10 kommentarer:

johanna sa...

du kanske ska ha nät runt rabatten/över växterna när ni inte är där, annars är det ju fritt fram för festen. :o)

Miss E sa...

Så härlig!

karro sa...

usch vad tråkigt! jag älskar dahlior (men jag tror faktiskt inte djuren gör det kanske därför den är fredad?)

lisa sa...

åh, sådana där dahlior är så fina! De är så mycket... blomma på något sätt. Hoppas de får fortsätta stå ifred!

Toril sa...

Dahlior är underbart!
Titta in hos mig för mer underbara saker..retroväskor...behöver jag säga mer! Kram

pysselpralinen sa...

Så besvärligt med de där hungriga odjuren ni verkar få besök av. Tur att de åtminstone lämnar sådana där skönheter! Jag passar på att plocka in så mycket blommor jag bara kan nu när det finns gott om dem. Och vi har två tomatplantor som vi har stora förhoppningar för. Verkar dock dröja innan de växer till sig, det är för kallt!

Sandra | Inspirera Mera sa...

Vilken vacker blomma! Tur att den inte blev uppäten den också :)

Trevlig helg!

Toril sa...

Tittar in igen å önskar en fin helg!

Jo sa...

johanna: :) Det har vi redan testat, men "någon" verkar vara liten nog att ta sig in till blommorna ändå! :(

Miss E: Visst är den fin? Färgen är ännu bättre i verkligheten!

Karro: Dahlior är ljuvliga, men inte helt enkla att ha att göra med. Jag har dock lyckat fröså ett antal i år, så förhoppningsvis hinner de blomma innan hösten och frosten tar dem!

Lisa: Exakt, väldigt.. blommig!

Toril: Åh, allt som det står "retro" framför får igång mig, så jag susar in hos dig!

Pysselpralinen: Min tanke (innan jag fattade att någon åt upp saker och ting) var just att jag skulle få så många blommor att jag kunde plocka in buketter hela sommaren. De planerna grusades, minst sagt!

Sandra: Den verkar få vara ifred, den stod kvar även denna helg! :)

Toril: Tack för helghälsningen, hoppas att din helg var fin!

Johanna sa...

Min med. Hade jag en balkong eller trädgård skulle det krylla av dem.