tisdag 8 juni 2010

Klänningsfunderingar

Kompisen som gick och gifte sig i en "Crazy Cat Lady"-klänning, passade på att göra detta utomlands. Jag känner mig lite snuvad på konfekten eftersom vi inte fick vara med, men detta kompenserar brudparet genom att ställa till med fest. Detta gör de dessutom på samma dag som självaste Kronprinsessan går och gifter sig, så det är med andra ord nästa helg.

Min vana trogen har jag såklart inte fått tummen ur och sytt mig en klänning ännu, utan fiffilurar fortfarande på vilket mönster jag ska använda. Det skulle kunna bli någon av dessa modeller i ett tyg med något slags grafiskt mönster.
Eller så kan jag köra på en Oldie but Goldie, en beprövad favoritmodell från mönster som jag har fått av Mor P.
Det skulle också kunna bli så att jag blir tvungen att ta en liten tur till Skroten för att se om de har något roligt tyg. Det skulle ju inte skada med en tygrunda såhär i jobbstressartider!

3 kommentarer:

Fru Mju sa...

åh, spännande! och va mysiga mönster du har där!

Sällskapet för Ester Ringnér-Lundgren sa...

Hej! Du har väl inte missat Sällskapet för Ester Ringnér-Lundgren? Författaren bakom Merri Vik och Lotta-böckerna? Är du kanske redan medlem? Svårt att veta vem som skriver en blogg. Vänliga hälsningar Anna

KlaramedK sa...

Underbara mönster, vet precis hur det är när man skall göra något til sig själv, vilket mönster vilket tyg....hmmm....så syr man till barnen eller någon annan!