onsdag 30 juni 2010

Många tantpoäng blir det..

Innan vi åkte ut till rucklet för minisemestern var vi hos svärmor på besök och fick där hämta den ultimata tantpoäng-prylen: En vävstol!
Jag har ingen som helst plats för den här hemma i stan, men eftersom det är en hyfsat liten variant, så tror jag att den kan få plats ute i Lill-rucklet.

Jag vet att jag kanske inte kommer att väva så mycket i första taget, men när man blir erbjuden en komplett vävstol med massa extra tillbehör alldeles gratis, ja då kan man ju faktiskt inte tacka nej. Det vore ju snudd på kriminellt.

Så nu mina vänner, är jag en fullblodstant, med katter, stickningar, vävstol och allt!

7 kommentarer:

Fru Mju sa...

grattis! :)

fröken blund slår dank sa...

jag håller med dig.
det vore kriminellt.
du skulle fått fängelse.
och att sitta i fängelse, speciellt som vävstolsvägrare...det är INTE att leka med.
Grattis. och ett grattis till Rucklet oxå. som kommer att bli extra extra, med en vävstol i.

Fröken Pyssel sa...

Hihi, tant är ordet :-D Sambon brukar kalla mig för tant då jag har så "tantig stil" enl. honom (och mig själv också kanske..). Hur som helst, vad kul med en vävstol! Min mamma väver massor och gör så fina ulliga mulliga gulliga plädar. Hon säger att de går jättefort att göra men att sätta dit dom där trådarna tar typ 100 år. Just det där med trådarna skulle nog inte mitt tålamod klara av..

Peters M sa...

Välkommen till tantklubben! Jag är också en liten tant, enligt Peter och vänner.

yllet sa...

coolt! klart du ska ha en vävstol om du har plats för den!!

Mrs. b sa...

Häftigt med en vävstol, och jag tycker det låter som en perfekt plats att ha den i stugan! Nu får du absolut sätta igång med nåt arbete där!

Johanna sa...

Och som jag diggar denna tant.