lördag 31 juli 2010

Har man väl fått in en (skål på glas-) fot så...

J gillar inte glasskålarna från Iittala. Inte alls. Han tycker att dessa färgade pressglasskålar är "mormorsskålar" och de enda glasskålar på fot som har accepterats har varit av klarglas.
Av denna anledning var det ju väldigt otursamt att jag råkade få just en sådan färgad skål i prenumerationspremie. Jättesynd.
Fast när den väl är här och fylld med godis, så verkar J inte har riktigt lika mycket emot den, så det kanske, kanske går att införskaffa fler? Jag gillar dem nämligen, även om de inte är någon direkt nyhet i inredningsväg. I rucklet passar de i alla fall finfint!

6 kommentarer:

Miss E sa...

Jag tycker de är jättesnygga! Och det blev ju väldigt fint med färgglatt godis i...

Fru Mju sa...

de här skålarna finns i varannat hushåll här och jag är inte så förtjust i dem. men ok -fyllda med godis så.... :)

Fröken Pyssel sa...

Skålarna är ju fina som attan! Har inte köpt någon från Iittala men kan rekomendera liknande supersöta, och billiga, skålar med och utan lock på lagerhaus. Underbart fina att ha godis, eller som jag, smycken i :-)

Jo sa...

Miss E: Passar perfekt till godis! :D

Fru Mju: Ja, de finns nog överallt numera, men jag gillar dem ändå :D

Frk Pyssel: Ja, de såg jag häromdagen och blev väldans sugen på att köpa! Tack för tipset dock!

Toril sa...

Gillar de skålarna jättemycket..har själv två..en är i klarglas.... :)

Carin sa...

Åh skålarna från ittala är ju så underbara <3 jag älskar dem så =D. Hoppas ni har det fint ute i rucklet!
Vårat målande går i alla fall framåt kramar frå Carin