lördag 3 juli 2010

Insnöad?

Kommer ni ihåg Pelle som jag fick av Lillsnörpa? Meningen är ju att han ska bo på en hylla i vårt (snart färdig-) renoverade sovrum i Rucklet. Inne i stan passar han inte riktigt lika bra men ute i Rucklet där jag går bananas med färger och annat, passar han ju finfint.

Vi var i Danmark på konferensresa med jobbet (en fördel med att bo i Göteborg: Man kan ha möte på båten, hinna med en snabb shoppingtur i Danmark och sedan fortsätta mötet på tillbaka vägen. Nytta med nöje!) hittade jag en vän till Pelle som jag bara var tvungen att köpa.
Det är inte helt likt mig att ha sådana här prydnadssaker, men jag verkar onekligen ha snöat in på sparbössor i "sammet" i form av djur. Han kommer att se bra ut intill Pelle, helt klart. Eller är det en hon? Den har ju halsband?

5 kommentarer:

Lotten sa...

Så söt hon var! Danmarksbåten har jag inte åkt på flera år nu.... tänkte det skulle bli tid för det i sommar ;-)

Trevlig sommar!

Fru Mju sa...

åååh, den var ju bara för häftig! den hade jag också köpt :)

Fröken Pyssel sa...

Hur fin som helst :-)

Elisabeth sa...

Åh, en vävstol! Vad ska du väva?

Jo sa...

Lotten: Åh, en Danmarksresa! Då måste du ju kika in på Tiger. Affären som är lika full av skräp som av små finfina fynd (bla en grön sparbössekanin :) )

Fru Mju: Jag kunde bara inte låta bli att köpa den. Kollegorna trodde att jag hade förlorat förståndet.

Fröken Pyssel: Visst är den? :D

ELisabeth: Ja, visst är det coolt?! Jag har inte en aning vad jag ska väva, jag blir glad om jag bara lyckas sätta ihop och "starta upp" den. Det blir förmodligen en grytlapp eller liknande som första alster ;)