tisdag 13 juli 2010

Liten tröst

Jag har en väldigt snäll sambo. Igår när jag kom hem och svor över värmen (läs: över att vara i stan i värmen), hade han snott ihop en picknick och vi stack iväg till en av hans barndoms stränder som brukar vara i det närmaste folktom efter klockan 17. Så var inte riktigt fallet igår, men om man pratar i Göteborgsmått mätt trängsel, så var stranden öde.

Vi badade aldrig eftersom molnen hopade sig vid horisonten, men ett par timmar med lugn och fin grillning fick vi iallafall.

Vid 21-snåret åkte vi hem och då kom det välsignade regnet! (Som jag hoppas är borta på fredag)

6 kommentarer:

karro sa...

vad mysigt!

Fru Mju sa...

va snällt! och småmysigt.

Missy sa...

Fint!

Toril sa...

Låter som ett fint sätt att få tröst på...förstående sambo du har..allt gott

pysselpralinen sa...

Lovely! Perfekt vardagslyx.
Snart är det fredag! :-)

Jo sa...

Karro: Ja, det var mysigt och perfekt som kvällsnöje!

Fru Mju: Ja, han glittrar till ibland, sambon ;)

Missy: Det är fint att sitta på en strand och kika på kvällssolen! Vi hade dock filt, inte solstol som de på bilden.

Toril: Ja, ibland överraskar han med bra saker, den där J!

Pysselpralinen: Jaa, och fredag = semester för min del, så jag längtar!