måndag 5 juli 2010

Lotta-frossa och fin bloggvän

När jag var liten slukade jag alla Lottaböcker jag kom över och jag gillar fortfarande Merri Viks böcker lika mycket.
Häromveckan hade jag en riktigt dålig måndag och start på veckan och allt under dagen gick snett. När jag sedan utschasad kom hem hittade jag ett fint paket från Pysselpralinen på hallmattan. Hon hade fyndat Lotta-böcker på Loppis och hade lyckats få ett par dubletter. Dessa skickade denna snälla själ till mig! Hur snällt är inte det? Lottaböckerna hamnar såklart i Rucklet, vad är bättre att slöläsa en varm sommardag än just Lottaböcker?Stort tack snällaste Pysselpralinen för böckerna!

3 kommentarer:

svartanova sa...

Vilken underbar överraskning!

Miss E sa...

Åh, jag läste också Lotta-böckerna när jag var liten. Blir nästan sugen på att hämta hem dem och läsa om :-)

Sällskapet för Ester Ringnér-Lundgren sa...

Ja Lotta-böckerna har en förmåga att lyfta en grå dag. Vi länkar till dig på måndag.