måndag 26 juli 2010

Saker man kan göra på semestern 3

Man kan åka in till stan för att köpa skarvremsor till sovrumstaket och då komma på att "Det är lika bra att köpa lite råspont till Lilla rummet när vi ändå är inne och handlar"

Resultat: Cirka 190 meter råspont på altanen som bör kapas upp i bra längder eftersom de inte får plats under tak.
Bonus: Stökigare än stökigast eftersom både stora sovrummet och Lilla rummet är utrymda på saker.
Jag tror att jag kommer hänga en hel del i badrummet, där är det iallafall fint och renoverat....

Betyg på aktivitet: 2 glasspinnar

5 kommentarer:

Mia sa...

Tur att du har något rum att vara i mitt i stöket.
Hoppas att ni får undan lite av stöket i veckan/ Mia

Mrs. b sa...

Ha ha - känns som något vi också hade kunnat göra.
Eller som vår klassiker som vi oftast gör när vi är på Ikea för att handla. Vi var där idag för att köpa en liten möbel för barnens leksaker. Inte en tanke i förväg på om det skulle få plats i bilen... Nu hade vi tur idag att det fick plats i bagaget (vi hade inga takräcken med oss).

jojohanna sa...

Men när det är klart så kommer det säkert att bli 5 glasspinnar. Ni är så duktiga och jag inser att slipning av en stackars bokhylla inte är något att dra ut på... Bara att ta sig i kragen. Förresten så bara älskar jag ditt påhitt med betygsättning av sommaraktiviteter. Blir glad varje gång jag tittar in här!

Tant Grön sa...

Det kommer bli jättefint när det är klart! :)

Jo sa...

Mia: Ja, badrummet är inte stökigt alls, därinne är det jättefint! :) Vi kommer nog att få undan en hel del, J har redan spikat upp panel på en av väggarna!

Mrs B: Hihi, så brukar vi också göra. Jag har dock en talang: Jag är fenomenal på att packa bilar. Vad sägs om tre Billybokhyllor (normalstl) i /med en Renault Clio? ;)

Jojohanna: Ja, det ska förhoppningvis bli en massa glasspinnar när det är klart :D
Det kommer fler semesteraktiviteter, jag är ju bara inne på andra semesterveckan än så länge! ;)