tisdag 6 juli 2010

Vill inte, vill inte, vill inte!

Med 8 stycken arbetsdagar kvar har jag så himla svårt att koncentrera mig på jobbet. Jag borde egentligen spurta järnet de sista veckorna och på så sätt kunna unna mig att slappna av ordentligt under semestern, men det är ju såååå svårt.

Just nu sitter jag och försöker få mig själv att komplettera en rapport inför ett kundmöte imorgon bitti, men mina tankar dras hela tiden till annat och det lär väl sluta med att jag sitter här kl 03 inatt och filar på det sista.

Saker som drar min hjärna åt ett annat håll än jobbrapporter just nu:

- sängen som vi ska köpa till rucklet och forsla ut i helgen
- vävstolen och hur i hela friden jag ska kunna "starta upp den". Det lär ju vara en och annan tråd som ska dras liksom.
- alla fina små kläder som jag vill sy till min brorson och andra små söta kids omkring mig
- Hur fint och gott jag ska ha det ute på ön under semestern
- Om jag kan klämma in ett snabbt besök på Jofotex i Söderköping i helgen "när vi ändå är i närheten".
- Hur länge vi ska bo i lägenheten innan vi köper ett hus. Häromdagen var jag på syjunta hos Lotta på Solrum och blev så himla inspirerad (och oerhört sugen på att bo i hus och ha en fin trädgård). Kika in hos henne, vetja.

6 kommentarer:

Tant Grön sa...

själv har jag bara tre dagar kvar och det blir inte lättare att koncentrera sig ju närmare det kommer :)

Anki sa...

Know the feeling... fast det har blivit riktigt spurtande med jobb fram till den här tiden både igår å idag, får nog sova hela första semesterveckan... ;-)

karro sa...

med så många trevliga saker att fundera på så förstår jag att du inte är sugen alls på att jobba. själv har jag tre dagar kvar o känner lite likadant

pysselpralinen sa...

Det finns ju så himla mycket viktiga saker att fundera på när man närmar sig semester. Och man kan ju undra om det verkligen är riktigt och rätt att man ska sitta inomhus när det är strålande sol och värmerekord utomhus? :-)

Jag är väldigt nöjd med min syhörna, men märk väl att det bara är symaskinen som finns där. Alltså inget utrymme för att klippa, mäta, välja tyger och för den delen syssla med annat pyssel. Så på frågan om jag brer ut mig? Gissa 3 gånger. :-) Min kära sambo gör tappra försök att stävja mina pysselöar, men det är liksom ingen riktig idé. :-)

Jag är förresten riktigt nyfiken på din vävstol. Spännande och kul att ha en sådan! Det är ju en sådan sak man skulle vilja kunna, att väva alltså. För trasmattor är ju omöjliga att få tag på. Det ska bli kul att följa din vävkarriär på bloggen. :-)

Ensamma mamman sa...

Vilken fin och härlig blogg du har! Och ett huvud fullt med spännande tankar och funderingar =) Kan tänka mig att de är svårt att koncentrera sig på jobbet så här nära semestern och när de finns så mycket annat kul att tänka på. Kram

Jo sa...

Tant Grön: Då har du semester nu alltså? Fusk! ;)

Anki: Ja, du spurtade som en galning!!

Karro: Semester nu, med andra ord. Inte alls avis! ;)

Pysselpralinen: Jadu, först ska jag få ihop åbäket. Sen ska man tydligen "trä den" på något sätt också. Det känns inte som om jag tänkte hela vägen där... ;) Uppdateringar kommer dock!

Ensamma mamman: Tack för de fina orden om bloggen, vad glad jag blir! :)
Nu är semestern nära, så nu får jag försöka tygla mig och vara duktig de två sista dagarna!