måndag 27 september 2010

Oskrivet blad

Ofta när jag försöker piffa och fiffa här hemma tänker jag "Vad skönt det skulle vara att få göra en totalrenovering och börja med ett blankt, rent blad!".
Nu har jag två sådana blad ute i rucklet och det är så många val och möjligheter att det blir kortslutning i huvudet. Jag kan ju välja vilken färg och inredning jag vill i både sovrum och pysselrum och jag får sådan beslutsångest att jag nästan önskar mig lite ramar! I-landsproblem, jag vet.

I sovrummet har vi valt en väldigt diskret Malmsäng, vilket gör att jag kan välja vilka övriga färger jag vill. Jag har nu valt att göra ett färgglatt överkast som kommer att ha en rejäl turkos och blå grund, men jag anar att jag kommer att hinna byta och ändra mig både en och två gånger innan jag är nöjd. Och förmodligen ett par gånger efter också. Men det är väl det som är fördelen när man har en neutral grund?

5 kommentarer:

Susanne sa...

Åh! Vad härligt! Men vet Du, ett tips! Vila i tomrummet en stund. Det gjorde jag och JÄKLAR vad jag blev kreativ sen. Jag rensade först och sen bara satt i härligheten och slappade och funderade och surfade och PLOPP så blev jag kreativ som aldrig förr. Du vet, allting kommer till den som väntar! :-)

Stina / Sagolikt Pyssel sa...

Tack för omtanken när Katten F var sjuk! Hon är frisk nu och det känns märkligt att det bara är en vecka sen hon var jättedålig och jag inte trodde att vi skulle få ha henne kvar.

Stina / Sagolikt Pyssel sa...

Förresten, jag sydde fast rosetten i håret på Fröken Löken. :-D Och på söndagen fick jag klippa bort den. :-D

Fröken Fräken sa...

Jag tycker att det låter helt underbart perfekt med en neutral grund som passar mot allt. FÖr tänk bara vad du kan göra om och pyssla runt helt fritt då!! Jag skulle aldrig kunna ha någon stormönstrad tapet tex, jag skulle tröttna direkt om man bara kunde ha på ett sätt...

Fröken Pyssel sa...

Ja en sån där magnetlist verkar smart, kanske kan vara något.

Förstår precis hur du menar med kortslutningen. Vi flyttade in i ett nybyggt radhus för två år sedan och skulle välja ALLT! Inte bara lite kakel och färger utan diskho, kylskåp, torktumlare, golv, väggfärg i alla rum osv osv och det var inte ens kul när det var under tidspress. Tyvärr önskar jag att jag hade kunnat bo in mig lite och välja efter hand. Nu fick vi välja allt innan vi ens varit inne i huset och jag är inte helt nöjd med alla valen idag :-( Det som är bra för dig är ju att det inte är någon tidspress, så det är bara att kortsluta järnet, för eller senare dyker glödlampan upp :-)