torsdag 28 oktober 2010

Mys för både folk och fä

Nu när hösten är kommen och man blir påmind om hur hyresvärden snålar med värme samtidigt som han är generös med dragiga fönster, letar jag konstant efter olika sätt att värma mig.
Det kan vara genom att ta ett varmt bad, värma vetekudde eller från och med idag även mysa med en värmefilt från OBH Nordica. Den har jag suktat efter sedan förra vintern och nu finns den äntligen i min soffa!Som ni ser är det inte bara jag som har längtat efter en värmefilt. Den kommer givetvis att få följa med ut till rucklet imorgon. Där kommer den att göra susen!

6 kommentarer:

johanna sa...

åh en värmefilt låter mysigt.

men det med värmen i lgh är inte hyresvärden som är snål. det är helt enkelt för "varmt" ute för att värmen i systemet ska gå igång, det styrs av utomhustempen.

Jo sa...

johanna: Ja, det skulle ju vara den normala anledningen. Men det var inte varmt i lägenheten i vintras heller, så det beror nog mer på värden än vädret :)

Fröken Pyssel sa...

Men åh vilken mysig grej, hade ingen aning om att sådant fanns! Skulle vara perfekt som julklapp till min frusna mamma.

johanna sa...

ni får lufta elementen o klaga hos snålvärden då! :o)

Jo sa...

Frk Pyssel: Ja, det är en väldans bra grej. Och stor är den också så man kan verkligen mysa under den!

johanna: Check och check! Poseidon bryr sig föga, kan jag säga! Men, men jag får stå ut ett tag till, sen blir det ju hus för vår del. Och känner jag oss rätt, så blir det väl ytterligare ett ruckel. Då lär det ju också dra.. ;)

svartanova sa...

Åh, underbart med värme. Hoppas ni hade en fin helg i rucklet. ♥