tisdag 5 oktober 2010

När husse är borta... del III

Så vad kan en gräsänka med katter göra när husse är borta?
- Man kan maratontitta på Project Runway på sin nya minidator (i sängen) och inspireras.
- Man kan gå på loppis med Miss E och prova fina second hand-klänningar
- Man kan sticka på en Pippi-tröja till Ankis Lillkille
- Man kan mysa med katterna i soffan och dricka hemgjord cappucino med mjölk skummad i en nyinköpt mjölkskummare. (dvs med den mjölkskummare som man passar på att köpa när man ändå är i shoppingtagen)På det hela taget får jag nog säga att jag klarar mig ganska bra som gräsänka!

5 kommentarer:

jojohanna sa...

Åh ja! Project runway-maraton! Förstår precis vad du menar! Heja!

Anki sa...

Inga tvivel om att du kan hålla dig sysselsatt :-) Men jag tycker du får öva dig på mjölkskummandet tills J kommer hem så han kan få en kopp med fint hjärta i skummet ;-)

Em sa...

Låter alldeles förträffligt!

fröken blund slår dank sa...

Åh! Det låter inte så om du har det så plågsamt iallafall. Jag blir lite grön av avund fast på ett snällt sätt, och längtar till min helg som kommer om tre dagar. då ska jag vara själv. ensam. lonely. och sen kommer bästa tjejerna på girliefest med övernattning. som när man var liten. Än så länge längtar jag, och läser här för att spä på:)

Jo sa...

Jojohanna: PR is tha sh*t! :)

Anki: SOM jag tränar! :)

Em: Förträffligt, sa Bull!

Frk Blund: Nej, inte direkt plågsamt. Vi har det nog ganska trivsamt på varsitt håll. Men det betyder ju inte att man inte tycker om att ses när han kommer hem. Paus är bra ibland!
Girlie-fest låter fantastiskt!