fredag 1 oktober 2010

När jag blir stor vill jag bli en MacBook

För att trösta mig själv (och för att fira min nya fina lön) köpte jag idag en ny liten dator. Det har jag väntat på bra länge nu och jag slog till på en Asus Eee pc. Hur fin som helst!

Försäljaren sa att den bara fanns i blått och jag tänkte att en vit hade ju varit kul, men blå får funka (demoexet var förvisso mer åt grå-blå-svart-hållet, men helt okej).
Jag reagerade dock på att tangentbordet var lite... Mac:igt. Aja, det kändes bra att skriva på iallafall.

När jag kom hem blev jag lite full i skratt, för det var nämligen en vit dator i kartongen?! Och med den vita bakgrunden blev den lilla Asus:en en riktig Mac-Wannabee... Jag undrar
hur de tänkte där?

2 kommentarer:

Fröken Pyssel sa...

Åh jag har nog en likadan jag, fast min är rosa :-) Enjoy! :-D

Johanna sa...

Jag köpte också en Eee (idag faktiskt) men 1005:an. Den ligger på laddning nu men sen ska jag gulla med den lille ;-)